شناسهٔ خبر: 66642456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش عجیب یک نماینده زن به حضور تنها ۱۴ نماینده خانم در مجلس دوازدهم:‌ کم نیست!

رییس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس گفت: حدود ۸۵ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در رده سنی ۳۵ تا ۴۷ سال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الهام آزاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اولین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مهم‌ترین کلیدواژه ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرمودند، جوانان هستند.

بنا بر گزارش مهر، وی ادامه داد: قدرت و اختیاراتی که یک نماینده مجلس شورای اسلامی دارد، بسیار گسترده است. باید در این مسیر با قدرت و توان بیشتر در مجلس دوازدهم عمل کنیم.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقد نیستم که تعداد زنان در مجلس دوازدهم کم است، چرا که با پشتکار و هم‌افزایی می‌توانیم به خوبی عمل کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به صورت فعال و پویا در بعد نظارتی بسیار خوب عمل کرد و فعالانه در بعد نظارتی عمل کرد. طرح جامع حدنگار با پیگیری و نظارت کمیسیون اصل نود به خوبی اجرایی و از ۶ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافت.

آزاد گفت: مصوبات مجلس باید در راستای سیاست‌های کلی نظام باشد و با آن مغایرت نداشته باشد.

مجلس آینده نسبت به مجلس فعلی از نظر دانش و تخصص یک مجلس با نمره بالاتر است

محسن زنگنه رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس نیز در نشست عصر جلسه فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، گفت: حدود ۸۵ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در رده سنی ۳۵ تا ۴۷ سال هستند.

وی همچنین گفت: سال گذشته بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای قانون جوانی جمعیت اختصاص پیدا کرد و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد.

زنگنه در ادامه گفت: اگر بخواهیم در مجلس تحول ایجاد کنیم، این تحول از مسیر نمایندگان می‌گذرد. نیروی انسانی متخصص در مجلس بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه بر اساس آمار و اطلاعات درباره نمایندگان جدید می‌توان گفت که مجلس آینده نسبت به مجلس فعلی از نظر دانش و تخصص یک مجلس با نمره بالاتر است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم جوان‌تر شده است و این موضوع امیدها را بیشتر می‌کند.

زنگنه تاکید کرد: نکته مهم دیگر آن است که ما باید مصلحت مردم و کشور را بر مصالح حزبی و رفاقت‌های منطقه‌ای و مصلحت‌اندیشی‌ها برای آینده کاری ترجیح دهیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتماً مجلس باید از دولت حمایت کند و موانع پیش روی دولت را بردارد و چیز بدی نیست که هر مجلسی وظیفه خودش را کمک به دولت بداند اما این به معنای تمجید همیشگی از دولت نیست و اگر در جایی به دولت نقد داشته باشیم، به معنای عدم حمایت از دولت نیست.

منتخب مجلس دوازدهم گفت: مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه را به خوبی انجام داد که از محل شفافیت بودجه شاهد اتفاقات خوبی مانند افزایش رقم یارانه‌ها بودیم.

.۲۷۲۱۵

نظر شما