شناسهٔ خبر: 66642356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فروش ۲۴۰ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در پنجمین روز

پنجمین نشست خبری در ششمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام این نمایشگاه و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نیم‌طبقه شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزارشد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا پایان پنجمین روز این رویداد مجموعا ۲۴۰ میلیارد تومان فروش انجام شده است.

پنجمین نشست خبری در ششمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام این نمایشگاه و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نیم‌طبقه شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزارشد.

رمضانی در اعلام آمار فروش روزانه در پنجمین روز نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: تا پایان روز پنجم، فروش در بخش حضوری مجموعا ۱۷۲ میلیارد تومان بود که ۱۱۱ میلیارد تومان از درگاه رسمی و ۶۱ میلیارد تومان از درگاه غیر رسمی بود.

در بخش مجازی تا پایان روز پنجم ۶۸ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۴۷ میلیارد توسط ناشران و ۲۱ میلیارد تومان توسط کتاب‌فروشان انجام شدنمایشگاه نمایشگاه کتاب درباره فروش مجازی در روز پنجم اعلام کرد: در بخش مجازی تا پایان روز پنجم ۶۸ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۴۷ میلیارد توسط ناشران و ۲۱ میلیارد تومان توسط کتاب‌فروشان انجام شد.

به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا پایان پنجمین روز این نمایشگاه مجموعا ۲۴۰ میلیارد تومان فروش انجام شده است. در نتیجه ۴۳۰ هزار نسخه در بخش مجازی فروخته شد که در ۲۲۰ هزار بسته پست شد.

رمضانی درباره اعلام نتایج نظرسنجی روزانه در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: در پنجمین روز از مردم درباره مناسب بودن برگزاری هم‌زمانی برگزاری نمایشگاه مجازی و حضوری به شکل هم‌زمان پرسیده شد. از ۱۰۰ نفر ۷۲ نفر مطلوب بودن این مساله را «خیلی زیاد» اعلام کردند و ۲۳ درصد هم زیاد مفید دانستند، به این معنی که سه چهار مردم هم زمانی را بسیار مناسب دانستند.

به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درخواست مردم در پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه افزایش ارائه کتاب صوتی، افزایش نمازخانه و افزایش فضای ایران بود.

او درباره نقاط قوت نمایشگاه از نظر مردم، توضیح داد: مردم، برخورد محترمانه و حضور مردمی را به عنوان نقاط قوت اعلام کردند؛ و به نمایشگاه در روز پنجم از ۱۰۰ نمره ۷۲ را دادند.

او افزود: از نظر مردم شلوغی بخش ناشران دانشگاهی، کافی نبودن مترجم در بخش بین‌الملل و تهویه نمازخانه‌ها نقاط ضعف بود.

نظر شما