شناسهٔ خبر: 66642047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لفاظی سوناک علیه ایران، چین، روسیه و کره شمالی

نخست وزیر انگلیس در ادامه لفاظی‌های خود مدعی شد روسیه، چین، ایران و کره شمالی منافع انگلیس را تهدید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در ادامه یاوه‌گویی‌های خود علیه ایران، روسیه، چین و کره شمالی مدعی شد که کشور‌های «اقتدارگرا» از جمله روسیه، چین، ایران و کره شمالی به شیوه‌ای «مطمئنانه» عمل می‌کنند که ارزش‌ها و منافع انگلیس را هم در داخل و هم در خارج تهدید می‌کند.

سوناک تاکید کرد که تصمیم او برای افزایش هزینه‌های دفاعی به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی بلافاصله با اختصاص ۵۰۰ میلیون پوند دیگر به اوکراین عملی شد.

وی افزود: سرمایه گذاری در امنیت اوکراین سرمایه گذاری در امنیت ماست. ما از طریق قدرت به صلح می‌رسیم. شکست پوتین بسیار مهم است. سوال در انتخابات این است که دقیقاً به چه کسی می‌توانید امنیت خود را در این دنیای خطرناک اعتماد کنید. می‌توانید آن را به من بسپارید.

نخست وزیر سوال خبرنگار نشریه سان در مورد اینکه آیا افزایش هزینه‌های دفاعی خیلی دیر اتفاق می‌افتد را "کاملا رد کرد" و خاطرنشان کرد که هزینه‌های دفاعی انگلیس در طول سال‌ها مطابق با نیاز ۲ درصدی ناتو بوده است. پیش از این، نخست وزیر انگلیس تایید کرد که لندن تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش خواهد داد.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما