شناسهٔ خبر: 66641897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جهش ۸۲ درصدی درآمد نفت و گاز روسیه

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که درآمدهای بودجه دولت فدرال این کشور از بخش نفت و گاز در دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۴.۲ تریلیون روبل (۴۵.۷ میلیارد دلار) رسیده که ۸۲.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دارایی روسیه در وب سایت خود گزارش داد که درآمدهای بودجه دولت فدرال این کشور از بخش نفت و گاز در دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ به ۴.۲ تریلیون روبل (۴۵.۷ میلیارد دلار) رسیده که ۸۲.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

در این گزارش آمده است: درآمدهای نفت و گاز به ۴.۱۵۷ تریلیون روبل رسید که از مقدار ثبت شده برای مدت مشابه سال گذشته (مثبت ۸۲.۲ درصد) پیشی گرفت که عمدتاً دلیل آن رشد قیمت نفت روسیه و همچنین دریافت پرداخت‌های اضافی در ارتباط با قانون مالیات بر استخراج مواد معدنی طی سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ بوده است...

این وزارتخانه افزود: درآمدهای نفت و گاز بیش از میزان پایه بوده و با توجه به شاخص‌های چشم‌انداز توسعه اجتماعی و اقتصادی، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این مازاد درآمدهای نفت و گاز به شکل ثابت ادامه‌دار باشد.

وزارت دارایی روسیه تصریح کرد که انباشت درآمد اضافی نفت و گاز در شرایط مساعد قیمت و استفاده از وجوه صندوق ثروت ملی برای پوشش کسری درآمدهای نفت و گاز مطابق با پارامترهای ضوابط مالی، مصونیت سیستم بودجه را در مقابل نوسانات جریان درآمدهای نفت و گاز، تضمین می کند.

به گفته این وزارتخانه، درآمدهای غیرنفت و گازی بودجه روسیه در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۸ درصد افزایش یافته و به ۷.۵ تریلیون روبل (۸۱ میلیارد دلار) رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما