شناسهٔ خبر: 66641516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ظرفیت‌های بی بدیلی داریم که بعضا منحصر به کرمان است

استاندار کرمان گفت: همه ذی نفعان توسعه در این همایش حضور دارند، ظرفیت‌های بی بدیلی داریم که بعضا منحصر به کرمان است.

صاحب‌خبر -

طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری کرمان آیدکس گفت: شعار همایش گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش با کمک و مشارکت شما سرمایه گذاران است. 

وی افزود:  اشتیاق اصحاب رسانه و سرمایه گذاران نشان می‌دهد خوشبختانه همسو شدیم برای کاری بزرگ که همان استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری است. 

رییس اتاق کرمان افزود: شما بخشی از شگفتی‌های کرمان را در نمایشگاهی که دراین مکان برگزار شده دیدید و ما نتوانستیم همه پتانسیل‌های کرمان را نمایش دهیم.

وی گفت: کسانی از کشور‌های خارجی مهمان ما هستند و نمایندگانی از کشور را در این همایش داریم.

طبیب زاده گفت: لازم می‌دانم از حسن پور نماینده کرمان و تلاش‌های وی برای برگزاری همایش قدردانی کنیم اعضای هیات رییسه اتاق ایران به ما کمک زیادی کردند امید که این تلاش‌ها بازخورد شایسته‌ای که انتظار داریم بدهد.

محمد مهدی فداکار در این همایش گفت: همه ذی نفعان توسعه در این همایش حضور دارند بخش‌های زیر ساختی و جانبی و افراد متعددی را شامل می‌شود، ظرفیت‌های بی بدیلی داریم که بعضا منحصر به کرمان است.

وی افزود: در کشاورزی پسته وخرما، جالیزی در فراوری و معادن و صنایع جانبی بخش‌های متنوعی داریم.

استاندار کرمان اظهار کرد یک نکته‌ای را لازم است بدانیم که برای توسعه باید ظرفیت فرهنگی و فکر افراد وارد کار شود.

فداکار گفت: در توسعه ، دیدگاه‌ها مختلف است نظریه تکاملی توسعه تاریخی بودن مسیر توسعه، مدرنیتیه شدن سنتی نظریه دیگر است و در نظریه وابستگی وابسته بودن کشور‌های اقماری به کشور‌های مادر و توسعه یافته است.

وی گفت: اندیشمند اقتصادی بنام مک کلن میگوید توسعه ویروسی است که ایتدا باید وارد ذهن شود اگر همه زیرساخت‌ها فراهن باشد تا در اذهان توسعه اتفاقی نیفتد توسعه رخ نمیدهذ، اما در کشور‌هایی که ذهن افراد توسعه یافته است که امکانات زیر ساختی ومعدنی هم ندارند مبنای کارشان اموزش است.

فداکار گفت: کارآفرینان برتر کسانی هستند توسعه در ذهن شان اتفاق افتاده است.

استاندار کرمان بیان کرد باید فضای توسعه ذهنی شکل بگیرد درکشور و آموزش‌ها در این راستا باشد و فضای فرهنگی و اجتماعی توسعه شکل بگیرد.

نظر شما