شناسهٔ خبر: 66641397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد؛

مدیریت مصرف آب اولویت اصلی گذر از تابستان

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اولویت اصلی برنامه‌های این شرکت برای گذر موفق از خشکسالی و تنش آبی تابستان امسال را مدیریت مصرف اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محسن اردکانی با اشاره به آغاز به کار دوباره همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران، همیاران آب را افسران و سربازان میدان مدیریت مصرف در شرایط خشکسالی و تنش آبی دانست و افزود: همیاران آب در سال گذشته که سال پرتنشی به لحاظ کم‌آبی در استان و شهر تهران بود، نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کرده و خوش درخشیدند.

وی وجود نیروهای انسانی مجاهد و تلاشگر را جبران‌کننده محدودیت‌های آبی ایجاد شده در نتیجه چهار سال خشکسالی متوالی اخیر در استان و شهر تهران عنوان و خاطرنشان کرد: خانواده ۱۲ هزارنفری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این سال‌ها در جای‌جای شرکت با تمام وجود و به‌صورت خستگی‌ناپذیر، توان خود را صرف سقایی شهروندان کردند که قدردان همکاران و خانواده آنان هستم.

مدیرعامل آبفای استان تهران بخشی از موفقیت‌های حاصل شده برای گذر از تابستان سال گذشته را نتیجه حضور همیاران آب و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره آنان با شهروندان برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دانست و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجربه‌های حاصل شده در سال گذشته، اثربخشی فعالیت‌های همیاران آب در بهینه‌سازی مصرف آب تقویت و به صرفه‌جویی بیش از ۱۰ درصدی مصرف آب منجر شود.

اردکانی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب نه به معنای کم‌مصرف کردن بلکه به مفهوم مصرف بهینه است، از همیاران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران خواست: در فعالیت‌های ترویجی و گفت‌وگوهای مستقیم با شهروندان چه مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و چه سایر مشترکان، نهایت خوش‌رویی را در رفتار و گفتار خود رعایت کرده و نماینده و سفیر خوبی برای شرکت باشند.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی تهران ازیک‌طرف و افزایش سالانه ۱.۵ درصدی مشترکان این شرکت از سوی دیگر، تنها راه جبران این محدودیت و ناترازی در منابع و مصارف را استفاده از ظرفیت‌های انسانی شرکت آبفای استان تهران و نقش‌آفرینی آنان در همراه‌سازی شهروندان در مدیریت مصرف آب و پویش مهم تهران، شهر حساس به آب عنوان کرد.

نظر شما