شناسهٔ خبر: 66641093 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تفاهم ۴۱ میلیون یورویی برای صادرات «ال. پی. جی» از پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۱ میلیون یورو برای افزایش صادرات «ال. پی. جی» بین این سازمان و شرکت فراسکو عسلویه به امضا رسید. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۱ میلیون یورو برای افزایش صادرات «ال. پی. جی» بین این سازمان و شرکت فراسکو عسلویه به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سخاوت اسدی روز دوشنبه اظهار کرد: این تفاهم نامه روز گذشته در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین طرفین منعقد شد ه است.

وی افزود: بر اساس بخشی از مفاد این تفاهم نامه، تامین مالی، اجرا و بهره‌برداری از طرح انتقال، بارگیری و صادرات گاز مایع «ال. پی. جی» سرد از اسکله شماره ۱۰ مجتمع خدماتی پارس به مدت ۱۰ سال و به مبلغ ۴۱ میلیون یورو به شرکت فراسکو واگذار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: افزایش سالانه ۱.۵ میلیون تن به صادرات گاز مایع سرد و ارزآوری ۱.۳ میلیارد دلار بخشی از پیش بینی های اجرای این طرح است.

اسدی یادآور شد: در این نمایشگاه همچنین قرارداد بین این سازمان و پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه تهران و همچنین یک شرکت دانش بنیان در حوزه کاهش فلرینگ و تبدیل گازهای مشعل منعقد شد.

وی بیان کرد: همچنین ۶ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بین شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس و استانداری بوشهر و احداث بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه تفاهم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: این اطمینان را به شرکت‌های توانمند در عرصه علمی و تولیدی در بخش‌های مورد استفاده صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی می دهیم که زمینه ها و زیرساخت ها برای حضور مؤثر در چرخۀ تولید و پشتیبانی متناسب با نیازهای صنعت در این منطقه وجود دارد و از آنها حمایت خوبی به عمل می‌آوریم.

نظر شما