شناسهٔ خبر: 66640841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مهاجرت معکوس از کانادا به ایران

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان‌مهاجرت معکوس از کانادا به ایران در کانال تلگرامی خود نوشت:

روزنامه هم میهن می گوید مهاجرت به کانادا معکوس شده و مهاجران به‌دلیل نارضایتی از وضعیت اقتصادی، بر می گردند.

این روزنامه که معمولا مهاجرت از ایران را به رخ می کشد، این بار از موج معکوس مهاجرت و بازگشت ایرانیان از کانادا، به خاطر وضعیت بد اقتصادی در آن کشور خبر داد:

"یکی از دلایل مهم برگشت مهاجران به ایران، تصور نادرست آنها از مهاجرت است. آنها پس از مهاجرت با شوک اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه می‌شوند.

به‌هرحال کانادا پس از کرونا لطمه اقتصادی بزرگی دید، برای مدت زیادی صدور ویزا معلق ماند و کانادا نیاز به نیروی کار پیدا کرد. البته در سال‌های اخیر این کشور دو موج مهاجرتی مهم داشت؛ یکی از سوی افغان‌ها پس از طالبان و دوم پس از جنگ اوکراین.

آغاز و افزایش موج مهاجرت از کانادا را رسانه‌های معتبر جهانی هم در گزارش‌هایشان تایید کرده‌اند. دو ماه پیش بود که خبرگزاری رویترز به موضوع مهاجرت معکوس از کانادا پرداخت.

در این گزارش تاکید شده که افزایش هزینه زندگی، موجب مهاجرت معکوس از کانادا شده‌ و فقط در شش‌ماه نخست سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۴۲ هزار مهاجر کانادا را ترک کرده‌اند".

آنچه در گزارش هم میهن مسکوت مانده، این است که کانادا و کشورهای غربی مشابه غالبا یا مفسدان اقتصادی دانه درشت را پناه می دهند، یا معارضان سیاسی که سرشان به تن شان بیارزد و ظرف دو سه ماه تبدیل به هزینه بدون عایدی برای دولت کشور میزبان نشوند، یا این که نخبه متخصص و فنی باشند که بتوان آنها را به عنوان سرمایه ای ربوده شده، به استخدام نظام اقتصادی خود در آورد.

نظر شما