شناسهٔ خبر: 66640766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بزرگداشت فردوسی در حوزه هنری برگزار می‌شود

ویژه‌‌برنامه دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی، فردا سه‌شنبه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ویژه‌ برنامه دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، به مناسبت ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، ساعت ۱۶ تا ۱۸ سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. 

در این ویژه برنامه، که در ادامه سلسله درس‌گفتارهای شاهنامه برگزار می‌شود، یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگرادبی، به سخنرانی در باره فردوسی و شاهنامه و زبان فارسی خواهد پرداخت و میثم یوسفی، شاعر و پژوهشگر شاهنامه، هم به ارائه جستاری با عنوان «سیاوش و اسطوره، بازگشت جاودانه» خواهد پرداخت. 

بداهه‌نوازی در دستگاه‌های موسیقی ایرانی براساس شعرهایی از شاهنامه فردوسی از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت خواهد بود و چند شاعر مطرح نیز دراین برنامه به شعرخوانی خواهند پرداخت. 

قابل توجه است، سلسله درس‌گفتارهای شاهنامه، سه‌شنبه‌های هرهفته به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارائه «یوسفعلی میرشکاک» در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای شرکت در این جلسه هفتگی می‌توانند درسالن سلمان هراتی حوزۀ هنری حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما