شناسهٔ خبر: 66640486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شهروند بازنشسته مصری قرآن را کتابت کرد + عکس

یک شهروند بازنشسته مصری علاوه بر نقاشی‌های هنری، قرآن کریم را در مدت ۳ ماه با خط خوش کتابت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، الهادی البنا، شهروند مصری و بازنشسته شرکت ریسندگی و بافندگی مصر که در استان الغربیه ساکن است، در کنار نقاشی‌های هنری بسیار زیبایی که بر روی فوم رسم کرده است، قرآن کریم را نیز به خط خود کتابت کرده است.

البنا می‌گوید که از دوران کودکی بدون گذراندن دوره‌های آموزشی، به خوشنویسی علاقه‌مند بوده است و تلاش می‌کرده تا هر پدیده زیبایی که با چشمانش می‌بیند را اجرا کند و حواس خود را جهت دهد تا یک اثر هنری خیره کننده و با دقت بسیار بالا چه در زمینه خوشنویسی، چه طراحی و چه مجسمه‌سازی، تولید کند. 

 وی افزود که این استعداد در دوران راهنمایی در او ظاهر شد و در مدرسه عاشق طراحی بود، الگوی او نیز معلم طراحی مدرسه بود و سعی می‌کرد راه او را دنبال کند.

وی توضیح داد که از اوقات فراغت خود و زمان‌های استراحت بین اوقات کار برای رشد استعدادش در نقاشی و خطاطی استفاده می‌کرده است. او حتی مواقعی احساس خستگی می‌کرده اما برای انجام سرگرمی مورد علاقه خود بر خستگی‌اش غلبه می‌کرده است.

البنا می‌افزاید:‌ پس از بازنشستگی فرصت بیشتری برایم به وجود آمد لذا تصمیم گرفتم از این زمان برای رشد استعداد خود در خطاطی، مجسمه‌سازی و نقاشی بر روی فوم بهره بگیرم. من به این مقدار بسنده نکردم و بخشی از وقتم را به نقاشی و مجسمه‌سازی با گچ اختصاص دادم.

کتابت قرآن در دوران بازنشستگی توسط یک شهروند مصری + عکس

وی در آن زمان تصمیم گرفت که قرآن کریم را با دقت بسیار بالا و با خطی زیبا همراه با اعراب‌گذاری دقیق و احکام قرائت، کتابت کند. این کار وقت زیادی صرف می‌کرد و او برای کتابت قرآن تلاش بسیاری مبذول داشت.

البنا می‌گوید که گاهی نگارش یک صفحه از قرآن 30 دقیقه به طول می‌انجامید. او به دقت آیه را در قرآن کریم نگاه می‌کرد و سپس آن را با دقت بر روی ورق کتابت می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه خوشنویسی کل قرآن با دقت بسیار بالا که احتمال هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد، ۳ ماه به طول انجامید، بیان کرد: من با طراحی ذهنی صفحات این مصحف را تزئین و این طراحی را در صفحات قرآن پیاده کردم. 

وی در پایان گفت:‌ بازنشستگی پایان عمر نیست و انسان تا زمانی که نشاط و عشق به استفاده از زمان را داشته باشد می‌تواند به خواسته و هدف خود دست یابد.

کتابت قرآن در دوران بازنشستگی توسط یک شهروند مصری + عکس

کتابت قرآن در دوران بازنشستگی توسط یک شهروند مصری + عکس

 

 

انتهای پیام

نظر شما