شناسهٔ خبر: 66640201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن ازدواج دانشجویی در اصفهان بطور متمرکز برگزار می‌شود

اصفهان-ایرنا- رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان از برگزاری جشن متمرکز ازدواج دانشجویی در اصفهان بطور متمرکز با شرکت همه دانشگاه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری آیین ازدواج دانشجویی استان در نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه اصفهان افزود: امسال برای حضور والدینِ زوج‌های دانشجو نیز در این جشن با حمایت استاندار برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بر اساس فرایند مرسوم جشن‌های ازدواج دانشجویی، پیش از این بطور جداگانه و با مسوولیت هر دانشگاه برگزار می‌شد اما بر اساس هماهنگی انجام شده امسال این برنامه نخستین بار برای نزدیک به یکهزار زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان در باغ موزه چهلستون برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خوشنویس‌زاده با بیان اینکه هدایا و بسته‌های فرهنگی فرزندآوری نیز برای زوج‌های دانشجو تدارک دیده شده است، افزود: با توجه به بازه زمانی که برای تاریخ عقد زوج‌های دانشجو در نظر گرفته شده است(از فروردین ۱۴۰۱ تا آبان ۱۴۰۲) ۲۰ زوج دارای تک فرزند و یک زوج دارای فرزندان دوقلو نیز در این جشن حضور دارند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های اصفهان عنوان کرد: این برنامه هیچ ردیف بودجه‌ای ندارد اما همه متولیان و مسوولان با توجه به اهمیت امر مقدس ازدواج برای بیشترین نقش‌آفرینی در برگزاری شایسته این آیین هم‌افزا شدند.

وی ادامه داد: بازتاب رسانه‌ای و تبلیغات شهری این جشن باید به‌گونه‌ای باشد که موجی از مسرت و نشاط ایجاد کند و بیشترین تاثیرگذاری بخصوص برای نسل جوان بدنبال داشته باشد.

خوشنویس‌زاده با بیان اینکه خوابگاه‌های متاهلی از میانبُرهای ترویج ازدواج دانشجویی است، افزود: وضعیت اصفهان در این زمینه مطلوب نیست و امیدواریم با مساعدت و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت بتوانیم این ظرفیت را در دانشگاه‌های استان ایجاد و آن را تقویت کنیم.

وی افزود: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه اصفهان همواره در زمینه آشنایی، انتخاب همسر، خواستگاری اولیه و تلاش برای تشویق دانشجویان به ازدواج راهگشا و یاریگر بوده و این موضوع را در اولویت قرار داده است.

به گزارش ایرنا، جشن ازدواج زوج‌های دانشجو استان اصفهان، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت جاری در باغ موزه چهلستون برگزار می‌شود.

استان اصفهان اکنون دارای پنج دانشگاه بزرگ دولتی،۲۲ موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی، ۹ موسسه آموزش عالی آزاد، ۲۸ واحد دانشگاه آزاد، ۱۲ مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۳۸ مرکز پیام نور، پنج مرکز دانشگاه فرهنگیان، ۲۴ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی و ۵۰ موسسه پژوهشی است که بیشترین تعداد آنها یعنی ۹۹ موسسه در شهرستان اصفهان مستقر هستند.

اصفهان بعنوان دومین استان دانشگاهی کشور، بر اساس آخرین آمار از ۱۹۹ موسسه آموزش عالی فعال با حدود ۲۰۸ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۳۹ عضو هیات علمی برخوردار است.

تعداد دانشجویان دختر در این استان ۱۰۶ هزار نفر و دانشجویان پسر ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ نفر است و بیشترِ آنها به ترتیب در رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر، علوم پایه و کشاورزی و دامپزشکی تحصیل می‌کنند.

نظر شما