شناسهٔ خبر: 66640104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

میزان تسهیلات حمایتی ویژه کشت گلخانه‌ای در هرمزگان اعلام شد

استاندار هرمزگان گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشت گلخانه‌ای در هرمزگان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -


هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشت گلخانه‌ای در هرمزگان اختصاص یافته است.

، مهدی دوستی در نشست با گلخانه‌داران استان افزود: این اعتبار از محل تسهیلات مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری و تسهیلات تبصره ۱۸ برای حمایت از کشت گلخانه‌ای در استان در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی لیمو حمایت ویژه می‌شود، گفت: برای حمایت از صنایع تبدیلی لیمو و تولید اسانس اکالیپتوس بیش از ۸۰ درصد تسهیلات و کمک‌های فنی و زیرساخت‌های برق، آب و گاز مورد نیاز این صنایع در نظر گرفته شده است.


دوستی با اشاره به اینکه گران تمام شدن ساخت گلخانه ها، فاکتور‌های رقابتی محصولات استان را از بین می‌برد، افزود: باتوجه به ضرورت منطبق بودن طراحی و اجرای سازه‌ها با زیست‌بوم استان از ساخت گلخانه‌های جدید در هرمزگان حمایت می‌شود.


استاندار هرمزگان گفت: آمادگی داریم زمینی در مجاورت فرودگاه بین‌المللی بندرعباس یا بندر شهید رجایی به انتخاب انجمن گلخانه داران برای ساخت شهرک بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی در اختیار آنها قرار دهیم و بین ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت این مرکز را نیز تسهیلات پرداخت می‌کنیم.


وی با اشاره به مشکل انحراف سوخت در ماشین آلات کشاورزی، افزود: با مسئولیت انجمن گلخانه داران می‌توانیم مرجع تایید سوخت ماشین آلات کشاورزی را به آنها واگذار کنیم، چون با استفاده از سامانه‌های نوین می‌توان نیاز سوخت هر هکتار گلخانه را تشخیص داد.


دوستی با بیان اینکه حجم واردات موز به کشور بالاست، گفت: هرمزگان برای کشت این محصول ظرفیت بالایی دارد که لازم است گروهی از گلخانه‌داران استان سفری به هند داشته باشند تا بتوانیم روش کشت و تولید موز در هند را به کشور و هرمزگان وارد کنیم که ارزش افزوده‌ی کشاورزی استان را بالا ببریم.

نظر شما