شناسهٔ خبر: 66639262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه و استاندار اردبیل درگذشت حاج قدرت جوادی را تسلیت گفتند

امام جمعه و استاندار اردبیل با انتشار پیام‌های جداگانه درگذشت حاج قدرت جوادی، مداح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آمده است: 
با تاثر و تاسف از ارتحال مداح شایسته حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت حاج قدرت جوادی طاب ثراه و جعل الجنه مثواه مطلع شدیم.
او از مقتدرترین مداحان چند دهه خطه اردبیل بود و در فن ابکا ید طولانی و کم نظیر داشت.قرائت اشعار ناب و مهارت در اداء از او یک پدیده ساخته بود او دست راست مرحوم منزوی شاعر شهیر خطه اردبیل بود. حسینیون اردبیل تخلص مرحوم منزوی در یکی از اشعار ناب را فراموش نکرده اند که گفته بود:
سوال ایله خدادَن ذاکرینه لطف و توفیقات نه قدرت نوحدن نه منزوی انشادن آیریلسون
او پدر دو شهید و نوحه خوانی با تفکر انقلابی و با بصیرت بود بی شک ارتحال او ضایعه بزرگی بر جامعه مداحی استان اردبیل است اما یقین داریم این خطه مبارک در دامن خود اعجوبه های بزرگ شعر و ادب مداحی دارد."والامور مرهونه لاوقاتها"
برای آن مرحوم علو درجات و حشر با سیدالشهدا(ع) و برای بازماندگان عزیز صبر جمیل و اجر جزیل و آرامش خداوندی را مسئلت دارم.
در پیام تسلیت سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل هم آمده است: درگذشت حاج قدرت جوادی، ذاکر با اخلاص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به حسینیان غیور و مردم شریف استان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز علو درجات و هم‌نشینی با حضرت سیدالشهداء(ع) و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

<div id="video-display-embed-code_11107930"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232812/11107930?width=650&height=300"></script></div>

نظر شما