شناسهٔ خبر: 66638751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

چین دست دوستی به سمت آمریکا دراز کرد

ایرنا : - سفیر چین در واشنگتن از سران تجاری آمریکا خواست تا به عنوان پلی میان پکن و واشنگتن برای تثبیت، بهبود و پیشرفت واقعی روابط دو جانبه، عمل کنند.

صاحب‌خبر -

شی فنگ سفیر چین در واشنگتن در دیدار با اعضای «اتاق بازرگانی آمریکا در چین»، اظهار داشت: روابط پکن و واشنگتن با چالش های زیادی روبرو است و تثبیت و بهبود روابط همچنان یک کار طولانی و دشوار است.

وی از سران تجاری خواسته تا به عنوان پلی میان پکن و واشنگتن برای تثبیت، بهبود و پیشرفت واقعی روابط ۲جانبه، عمل کنند.

اظهارات شی در شرایطی مطرح شد که دولت بایدن نسبت به توسعه چین در فناوری سبز ناراضی است و آن را «مازاد ظرفیت» عنوان کرده است.

خبر مرتبط
اقدام مشترک ایران، چین و روسیه به آمریکا سینگال داد/ قوانین خاورمیانه تغییر کرد؟

در چشم انداز پویای سیاست جهانی، مانور دریایی مشترک اخیر روسیه، چین و ایران در خلیج عمان که اواسط مارس ۲۰۲۴ برگزار شد، بحث های بسیاری را به دنبال داشت و سوالات انتقادی را در مورد پیامدهای ژئوپلیتیکی این همگرایی استراتژیک مطرح کرد.

بر همین اساس واشنگتن قصد دارد تعرفه‌های جدیدی را بر وارادات خودروهای الکتریکی (EVs)، نیمه‌هادی‌ها، پنل‌های خورشیدی و تجهیزات پزشکی از چین اعمال کند.

شی در همین رابطه، اظهار داشت: عزم پکن برای گسترش فضای باز در سطح بالا تزلزل‌ناپذیر است و نیروهای مولد با کیفیت جدید شکل‌گیری را تسریع می‌کنند.

شنگ لایون معاون اداره ملی آمار چین نیز گفت: پکن با نگاهی به آینده در راستای تقویت اجرای سیاست‌های کلان دولت و تربیت و آموزش تکنسین‌ها، میزان کیفیت و حجم تولید را افزایش خواهد داد.

اتاق بازرگانی آمریکا در چین که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و خدمات مشاوره، اطلاعات و پشتیبانی تجاری را برای شرکت‌های آمریکایی در چین ارائه می‌دهد، در حال حاضر نزدیک به یکهزار شرکت تحت پوشش دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما