شناسهٔ خبر: 66638748 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است؟ {نکات کلیدی}

لیفت صورت با نخ یکی از متدهای نوین در پزشکی زیبایی به شمار می‌رود. استفاده از نخ برای لیفت صورت یک روش سبک‌تر و کم‌هزینه‌تر نسبت به عمل جراحی لیفت صورت است. لیفت صورت با نخ یکی از متدهای نوین در پزشکی زیبایی به شمار می‌رود. استفاده از نخ برای لیفت صورت یک روش سبک‌تر و کم‌هزینه‌تر نسبت به عمل جراحی لیفت صورت است.

صاحب‌خبر -

 پزشک متخصص زیبایی در یک عمل سرپایی کم تهاجم و در مدت‌زمان کم با استفاده از نخ‌های مخصوص، پوست قسمت‌های مختلف صورت را به سمت بالا کشیده و افتادگی آن را از رفع می‌کند. بااین‌حال باید به نکات مهمی مانند سن مناسب و میزان افتادگی صورت، قبل از انجام لیفت با نخ توجه کنید. در ادامه نکات کلیدی برای لیفت صورت با نخ را بیان کردیم. اگر می‌پرسید «لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است»، مطالعه متن پیش‌رو راهنمایی‌تان خواهد کرد.

سن مناسب برای لیفت صورت با نخ؛ از بین بردن چین و چروک پوست

هر فردی که به علل مختلف مانند افزایش سن، چاقی یا لاغری بیش از اندازه دچار افتادگی متوسط پوست صورت شده باشد، از لیفت صورت با نخ می‌تواند بهره ببرد. بااین‌حال از نظر تعدادی از پزشکان متخصص پوست و زیبایی، بهترین سن برای انجام لیفت صورت با نخ بازه 30 تا 50 سالگی یا میان‌سالی است؛ زیرا در این دوره همه افتادگی‌ها و چین‌وچروک پوستی صورت نمود پیدا کردند. همچنین ماندگاری اثر روش لیفت صورت توسط نخ در این بازه سنی بیشتر خواهد بود و دچار عوارض کمتری نیز خواهند شد.

برای گرفتن نتیجه مناسبی از لیفت صورت توسط نخ، علاوه‌بر سن، باید به نوع نخ لیفت، برند و کیفیت مواد سازنده نخ نیز توجه کنید. قبل از انجام عمل، با دقت فراوان برندهای موجود در بازار را بررسی کرده تا بهترین مارک نخ لیفت صورت را پیدا کنید. توجه کنید که مواردی مانند قیمت بهترین مارک نخ لیفت صورت در برابر نتیجه رضایت‌بخش بعد از فرایند عمل، قابل‌قیاس نیست. ازجمله بهترین برندهای نخ لیفت صورت موجود در بازار ایران، آفرودیت، مدیلیفت، نوبل، nvl، آکوا و فایو استار هستند که باتوجه‌به پیشنهاد پزشک و بودجه مد نظرتان، امکان انتخاب نخ لیفت مناسب شرایط خود را خواهید داشت.

سن مناسب برای لیفت صورت با نخ؛ از بین بردن چین و چروک پوست

مزایای لیفت پوست صورت با نخ؛ داشتن پوستی شاداب با نتایج طبیعی

لیفت صورت با نخ در برابر سایر روش‌های جوان‌سازی و ترمیم پوست مزایای غیرقابل انکاری دارد که بدین شرح هستند: 

  • روش غیرجراحی و کم تهاجمی: در این عمل از بیهوشی استفاده نمی‌کنند؛ زیرا در آن برش گسترده اتفاق نمی‌افتد و روشی بدون درد است. 
  • نتایج طبیعی: در لیفت پوست با نخ، صورت ویژگی و انحنای طبیعی قسمت‌های مختلف را از دست نمی‌دهد. همه مشکلات و عیوب صورت بدون تغییر در حالت طبیعی صورت اصلاح می‌شوند.
  • دوره نقاهت کوتاه: دوره ریکاوری بعد از عمل بسیار کوتاه و در حداکثر 5 تا 7 رو محسوب می‌شود. بعد از عمل، بیمار می‌تواند با رعایت چند توصیه توسط پزشک، به فعالیت روزانه خود بپردازد.
  • ایمنی بالا و عوارض جانبی بسیار کم: به‌علت ظرافت نخ‌های مخصوص لیفت صورت، حتی لیفت بخش‌های حساس صورت مانند ابرو و پلک با صلاحدید پزشک انجام می‌شود.

برای داشتن نتیجه مناسب و با کمترین عارضه باید از نخ‌های مخصوص صورت با استانداردهای جهانی استفاده کنید. میان انواع نخ‌های مخصوص لیفت، نخ لیفت کاگ یکی از بهترین مدل‌ها برای لیفت و تحکیم اجزای صورت است. به‌لطف ترکیبات قوی این نخ، بافت‌های افتاده صورت برای مدت طولانی تحکیم پیدا می‌کنند و جوانی را به پوست بازمی‌گرداند.

مزایای لیفت پوست صورت با نخ؛ داشتن پوستی شاداب با نتایج طبیعی

هزینه لیفت صورت با نخ؛ روشی مقرون‌به‌صرفه برای تحکیم پوست صورت

هزینه لیفت پوست صورت با نخ در مقایسه با عمل جراحی زیبایی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا فرایند لیفت صورت با نخ یک عمل غیرتهاجمی است و شامل هزینه‌های جانبی عمل جراحی مانند هزینه بیهوشی عمومی نمی‌شود. موارد تعیین‌کننده هزینه لیفت صورت با نخ شامل جنس، نوع و تعداد نخ، کیفیت ترکیبات سازنده، برند نخ، میزان کلاژن‌سازی و جوان‌سازی نخ می‌شود. به‌عنوان مثال نخ لیفت بینی مدل‌های گوناگونی مانند نخ 12 بعدی، 4 بعدی و 8 بعدی دارد. علاوه‌بر آن، این نخ توسط برندهای مختلفی نیز تولید می‌شود. همه این موارد باعث می‌شود که قیمت نخ لیفت بینی متغیر باشد.

ماندگاری لیفت صورت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری لیفت صورت با نخ، بسته به نوع، جنس و تعداد نخ‌های استفاده شده در عمل، به‌طورمیانگین بین 6 تا 12 ماه حداکثر تا 18 ماه است. استفاده از هرکدام از انواع نخ‌ها باتوجه‌به وضعیت و شرایط بیمار و تشخیص پزشک متخصص، تعیین می‌شود؛ بنابراین برای انتخاب مناسب‌ترین نخ برای شرایط خود، حتما با پزشک جراح زیبایی مشورت کنید.

مراقبت‌های قبل و بعد از لیفت صورت با نخ؛ نکات قابل‌توجه برای گرفتن نتیجه مناسب

برای داشتن تجربه‌ای رضایت بخش از لیفت صورت با نخ، باید مواردی را قبل و بعد از عمل رعایت کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون قبل و بعد از عمل
  • اعلام هرگونه دارو مصرفی به پزشک معالج قبل از عمل
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین مانند ورزش کردن بعد از عمل
  • استفاده از داروهای تجویزی و توصیه‌شده توسط پزشک معالج قبل و بعد از عمل
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا قبل و بعد از عمل
  • شستشوی صورت با آب ولرم و عدم ماساژ صورت بعد از عمل

داشتن کمی تورم، کبودی و درد پس از عمل لیفت با نخ طبیعی است و معمولا پزشکان برای این موارد داروهایی را تجویز می‌کنند. البته در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرعادی بعد از عمل، بلافاصله پزشک یا کادر درمان را در جریان قرار دهید.

لیفت صورت با نخ برای چه افرادی مناسب نیست؟

نخ‌های مخصوص لیفت صورت از مواد سازگار با پوست صورت ساخته شده‌اند. به همین دلیل عوارض خطرناکی برای پوست و بدن افراد ندارند. در حالت کلی افرادی که در ادامه نام می‌بریم، نباید از لیفت صورت با نخ استفاده کنند:

  • زنان باردار یا شیرده: امکان دارد پزشک برای جلوگیری از حساسیت و عفونت پوستی در فرد آنتی‌بیوتیک تجویز کند. آن‌ها روی جنین و نوزاد اثر منفی خواهند گذاشت. 
  • افراد دارای بیماری زمینه‌ای: زیرا لیفت با نخ باعث افزایش سرعت گردش خون در بدن می‌شود. در نتیجه ممکن است افراد دارای بیماری‌هایی مانند دیابت یا فشارخون دچار خونریزی شوند.
  • افراد با افتادگی شدید پوست یا بالای 50 سال سن: زیرا لیفت پوست با نخ روی چروک‌های عمیق این افراد تاثیر نمی‌گذارد و آن‌ها را از بین نمی‌برد.

همچنین افراد مبتلا به حساسیت یا عفونت پوستی، مبتلا به بیماری‌های خاص، اختلال‌های خونریزی و مصرف‌کننده دخانیات باید از انجام لیفت صورت با نخ صرف‌نظر کنند.

بررسی سوال لیفت صورت با نخ برای چه افرادی مناسب نیست؟

برای لیفت صورت با نخ، از مواد باکیفیت و دارای استاندارد جهانی استفاده کنید

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر نتیجه و ماندگاری لیفت پوست صورت با نخ پرداختیم. همچنین عنوان کردیم لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است. برخی از پزشکان بازه سنی 30 تا 50 سال را برای گرفتن بهترین نتیجه از لیفت صورت با نخ اعلام کردند؛ زیرا در این بازه چروک‌های صورت کامل نمایان می‌شود. برای اینکه نتیجه قابل‌قبولی از عمل لیفت با نخ بگیرید، با پزشک جراح مشورت کرده و از مواد باکیفیت و استاندارد استفاده کنید.

نظر شما