شناسهٔ خبر: 66638168 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گران‌ترین بیلبورد تهران در کجا قرار دارد؟

با هزینه‌های میلیونی نگاه مخاطبان را به سوی خود جذب کنید. با استفاده از بیلبورد‌های تبلیغاتی می‌توان تبلیغاتی موثر در سطح شهر و فضای باز داشت با هزینه‌های میلیونی نگاه مخاطبان را به سوی خود جذب کنید. با استفاده از بیلبورد‌های تبلیغاتی می‌توان تبلیغاتی موثر در سطح شهر و فضای باز داشت

صاحب‌خبر -

 کسب و کار‌های مختلف برای تبلیغ در این نمایشگرها باید مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت کنند. با توجه به محل قرارگیری بیلبورد و مقدار بازدهی آن، هزینه اجاره ماهیانه آن تعیین می‌شود. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با گران‌ترین بیلبورد تهران و عوامل موثر بر تعرفه اجاره، آشنا شوید.

 

هزینه تبلیغات بیلبورد در تهران

امروزه تبلیغات در موفقیت مشاغل مختلف نقش مهمی ایفا می‌کند. با گذر زمان، تبلیغات و بازاریابی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. در ایران تبلیغات در فضای باز به عنوان اصلی‌ترین رسانه رسمی با اثربخشی زیاد به حساب می‌آید. بیلبورد ها، تلویزیون شهری، لمپوست، پوستر، استیشن بورد بخشی از تبلیغات محیطی هستند. برند‌های مختلف برای جذب مخاطب و پیشی گرفتن از رقبای خود، هزینه‌های گزافی صرف می‌کنند. تبلیغات بر روی بیلبورد‌ها باعث شهرت هرچه بیشتر برند نیز می‌شود. به طور کلی هزینه تبلیغات بیلبورد تهران از 90 میلیون تا 950 میلیون در ماه متغییر است. تهران شهری با بیش از 14 میلیون جمعیت، بازاریابی با روش تبلیغ بر روی بیلبورد‌های شهری محبوبیت زیادی در بین برند‌های مختلف دارد.

گران‌ترین بیلبورد تهران، بیلبورد سه وجهی در خيابان همت_مدرس قرار دارد. تعرفه اجاره یک وجه این بیلبورد ماهانه بیش از 900 میلیون تومان استو. برای اجاره همزمان هر سه سطح این بیلبورد باید بیش از 1.8 میلیارد تومان هزینه صرف کرد. قیمت بیلبورد تبلیغاتی بر اساس آخرین به روز رسانی‌های موجود در بخش‌های مختلف شهر تهران به شرح زیر است:

ردیف

محل نمایش

قیمت به طور تقریبی (تومان)

1

اتوبان همت تهران

905.000.00

2

بزرگراه شهید چمران تهران

637.000.00

3

بزرگراه حکیم

676.000.000

4

بلوار اندرزگو

480.000.000

5

خيابان جمهوری

443.000.000

6

خیابان ولیعصر

397.000.000

7

خیابان شریعتی

350.000.000

8

خیابان پاسداران

303.000.000

9

بلوار نلسون ماندلا (خیابان آفریقا)

282.000.000

عوامل تعیین کننده تعرفه تبلیغات در تهران

تبلیغات بیلبوردی

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور نیز به حساب می‌آید. با تبلیغات شهری می‌توان طیف عظیمی از افراد را مخاطب خود قرار داد. علاوه بر جمعیت بالا، این شهر در طول سال میزبان مسافران داخلی و خارجی از شهر‌های مختلف جهان است. با آمار فزاینده ترافیک تهران که روزانه به مدت زمان آن افزوده می‌شود؛ استفاده از بیلبورد شهری، انتخابی مناسب برای برند‌ها به حساب می‌آید. با یک مقایسه ساده می‌توان دریافت که هزینه تبلیغ بیلیبورد شهری در تهران نسبت به شهر‌های دیگر کشور بالاتر است. از عوامل تعیین کننده تعرفه تبلیغات شهری در تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیلبئرد

محل نصب بیلبورد

محل نصب بیلبورد به عنوان موثرترین فاکتور تعیین قیمت تبلیغات شهری به حساب می‌آید. برای مثال نصب بیلبورد در خیابان‌های شلوغ و پر تردد تهران، مثل خیابان ولیعصر هزینه بالاتری دارد. با نصب بیلبورد در محل‌های خلوت و کم تردد شهر، تعداد بازدید و مخاطبان تبلیغ نیز پایین‌تر می‌آید. با توجه به همین عامل، بیلبورد سه وجهی اتوبان مدرس- همت به عنوان گران‌ترین بیلبورد تهران شناخته می‌شود.

ابعاد بیلبورد

ابعاد بیلبورد نیز یکی دیگر از فاکتور‌های موثر بر قیمت تمام شده تبلیغات شهری به حساب می‌آید. هدف کسب و کار‌ها مختلف از تبلیغ در سطح شهر، افزایش بازدید است. هرچه ابعاد نمایشگر بزرگ‌تر باشد به همان نسبت نیز می‌تواند نگاه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌کند. در محاسبه هزینه تبلیغات بر روی بیلبورد‌های شهری، با افزایش ابعاد، هزینه تبلیغ نیز بیشتر می‌شود. بزرگ‌ترین بیلبورد جهان در کشور آمریکا و در شهر نیویورک قرار دارد. ابعاد این بیلبورد به اندازه یک زمین فوتبال است و فاصله بین دو خیابان را پوشش می‌دهد. ابعاد بزرگ این بیلبورد با عرض 100 متری، آن را به گران‌ترین بیلبورد جهان نیز تبدیل کرده است.

نوع بیلبورد

امروزه تبلیغات شهری تنها محدود به نصب بیلبورد در کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نمی‌شود. برای مثال می‌توان از فضای کناری عرشه پل‌های عابر پیاده نیز به عنوان محلی برای تبلیغ استفاده کرد. برای رساندن یک پیام تبلیغاتی خاص مثل تخفیف ویژه سال، نصب بیلبورد روی عرشه پل هوایی انتخاب مناسبی است. هر یک از این بیلبورد‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند و با توجه به کارایی خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. تعرفه اجاره ماهانه انواع مختلف بیلبورد‌ها به شرح زیر است:

ردیف

نوع بیلبورد

ابعاد

تعرفه اجاره ماهانه

1

بیلبورد

20 تا 100 متر

500 میلیون تا 3 میلیارد تومان

2

عرشه پل

36 تا 70 متر

500 میلیون تا 2 میلیارد تومان

3

استرابورد

18 متر

65 میلیون تومان

4

لایت باکس

10 تا 20 متر

69 تا 89 میلیون تومان

امکانات جانبی

هزینه تبلیغ شهری تنها محدود به نصب و طراحی آن نمی‌شود. باید در محاسبه قیمت تمام شده بیلبورد شهری، هزینه امکانات جانبی را نیز محاسبه کرد. استفاده از سیستم‌های نور پردازی و روشنایی ویژه یکی از مواردی است که قیمت اجاره بیلبورد شهری را افزایش می‌دهد. در مقابل این افزایش قیمت، تبلیغات را به یک بازاریابی 24 ساعته تبدیل می‌کند. استفاده از انیمیشن‌های متحرک نیز جزو امکانات جانبی یک تبلیغات شهری به حساب می‌آید. وجود امکانات جانبی هزینه تبلیغ را بالا می‌برد ولی همزمان می‌تواند باعث افزایش آمار مخاطبان برند شود.

مدت زمان اجاره

زمان اجاره نیز می‌تواند تعرفه اجاره بیلبورد در تهران را تحت تاثیر قرار دهد. برای اجاره بیلبورد در روزهای ابتدایی سال، نسبت به سایر روز‌های سال، باید هزینه بیشتری صرف کرد. در این زمان جمعیت بازدید کننده از بیلبورد شهری به دلیل مسافرت به شهر تهران افزایش می‌یابد. هزینه اجاره این نمایشگر‌ها به طور معمول ماهانه محاسبه می‌شود و با افزایش این مدت زمان، هزینه اجاره نیز بالاتر می‌رود.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی دیجیتال جایگزین بیلبورد سنتی می‌شود

با افزایش جمعیت، روش‌های تبلیغات سنتی دیگر بازدهی سابق را ندارند. امروزه تبلیغات چاپی و بنری، جای خود را به شیوه‌ای نوین و خلاقانه داده است. تبلیغات دیجیتال خارج از خانه (DOOH) در موفقیت کسب و کارها به واسطه افزایش تعامل مخاطبان، نقش مهمی ایفا می‌کند. این روش تبلیغاتی با تکنولوژی‌های روز دنیا تلفیق شده است. تبلیغات محیطی با نمایشگرهای دیجیتال، به عنوان ابزاری کاربردی و پر بازده برای بازاریابی برندهای مختلف به شمار‌ می‌رود.

با این روش‌ می‌توان به صورت هدفمند در فضاهای پر تردد و شلوغ شهر، بازایابی و تبلیغات کرد. شما می‌توانید از این طریق اطلاعات مفید و کاربردی از برند خود به مخاطب در عرض چند ثانیه برسانید. با توجه به نتایج قابل اندازه‌گیری و هزینه مقرون به صرفه ، بیلبورد‌های شهری دیجیتال جایگزین بنرهای چاپی تبلیغات شده‌اند.

نظر شما