شناسهٔ خبر: 66638049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«قلب گردشگری ایران» مقصد سفر استانی دولت مردمی(۱۲)

طرح‌های موفق دولت سیزدهم برای گذر مازندران از تنش آبی

ساری - ایرنا - سرعت بخشی در طرح های بزرگ سد سازی مازندران، به همراه بهسازی بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران در کنار تکمیل طرح های بزرگ فاضلاب از جمله دستاوردهای دور اول سفر رئیس جمهور به این خطه از شمال کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، تکمیل فراز بند سد هراز آمل، تکمیل سد بزرگ گلورد (در آستانه بهره برداری کامل)، احداث شبکه آبیاری و زهکشی برای ۳۲ هزار و ۵۰ هکتار اراضی شالیزاری زیر سد های گلورد و البرز، از جمله طرح های مهم در حوزه آب شرب و کشاورزی مازندران بود که عملکرد دور نخست رئیس جمهور به مازندران محسوب می شود.

اتمام سد لاستیکی فرح آباد ساری، پازوار بابلسر، سرخرود محمود آباد و لاریم جویبار، تقویت اعتباری ۲۰ سردهنه کشاورزی، بهره برداری بند انحرافی لشتو رامسر، بهره برداری خط انتقال آبرسانی بابل تا بابلسر و فریدونکنار از سد البرز، بهره برداری تصفیه خانه آبرسانی ساری به ظرفیت اسمی ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه بصورت نیمه اتوماتیک، و اختصاص ۶۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی در مازندران دیگر دستاور سفر دور نخست هیات دولت به مازندران است.

استان مازندران که در بخش ساماندهی فاضلاب ها از عقب ماندگی مزمن در رنج بود، تکمیل۴ طرح فاضلاب، افتتاح بخش لجن خط جریان اول فاضلاب شهربابل، بهره برداری خط انتقال فاضلاب شهر ساری به طول بیش از ۵ کیلومتر، ارتقا کیفی و تکمیل مدول اول و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرهای نوشهر و چالوس، اختصاص اعتبارات برای تکمیل تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ بابلسر از جمله طرح های زیر ساختی این استان است که اعتبار این طرح ها از محل سفر هیات دولت به مازندران تامین شد.

طرح‌های موفق دولت سیزدهم برای گذر مازندران از تنش آبی

به گزارش ایرنا، ‌آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

دیدار با خانواده معظم شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی مازندران از محورهای برنامه‌ سفر رییس دولت سیزدهم به این استان بود.

همچنین تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در جریان این سفر به نمایندگی از رییس‌جمهور با حضور در شهرستان‌های استان از نزدیک مسایل استانی را بررسی و نتیجه را به رییس‌جمهور جهت تصمیم گیری گزارش کردند.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود.

کل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۸۸هزار و ۸۸۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد اعتبارات از محل بودجه عمومی و ۸۹هزار ۳۳میلیارد ریال معادل نیمی دیگر از این اعتبارات از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه ها و کمک نهادها تامین شده است.

مجموع اعتبارات اختصاص یافته مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ‌ ۴۸هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال معادل ۲۷ و نیم درصد از کل اعتبارات سفر است که از این میزان ۳۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال معادل ۴۴درصد از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۹ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ها و تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌ بوده است.

کل اعتبار مصوب سفر برای اجرای طرح ها ۴۹هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در وزارتخانه های مربوطه بوده که پیگیری برای اجرای این موارد و تحقق آن از سوی ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در مازندران در حال پیگیری است.

سفر دور نخست رئیس جمهور به مازندران و پس از آن تزریق اعتبارات مورد نیاز باعث شد تا گره های موجود در مسیر اجرای طرح های بزرگ و مهم بر زمین مانده باز شود و مردم طعم شیرین استفاده از این طرح ها را بچشند.

طرح‌های موفق دولت سیزدهم برای گذر مازندران از تنش آبی

نظر شما