شناسهٔ خبر: 66637972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم ایجاد نمایندگی هلال احمر در سردشت دزفول

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول ایجاد نمایندگی هلال احمر در بخش سردشت این شهرستان باتوجه وسعت جغرافیایی منطقه را الزامی دانست.

صاحب‌خبر -

لزوم ایجاد نمایندگی هلال احمر در سردشت دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مصطفی طحان گفت: ایجاد نمایندگی هلال احمر تنها در شهر‌هایی ممکن است که دارای فرمانداری باشند که به دلایل مختلف برخی شهرستان‌های خوزستان که وسعیت جغرافیایی و یا تنوع اقلیم و حوادثی مانند دزفول را هم ندارند طی سال‌های اخیر موفق به کسب نمایندگی هلال احمر شده‌اند.

وی افزود: ایجاد نمایندگی هلال احمر در بخش سردشت دزفول از سال‌ها پیش در حال پیگیری است که در صورت صدور مجوز و ساخت این نمایندگی امکان ارائه خدمات بیشتر در این بخش به شهروندان ممکن می‌شود.

طحان ادامه داد: وسعت و موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیم، وجود مناطق سخت گذر کوهستانی و همچنین پراکندگی روستا‌ها در این شهرستان موجب شده تا ایجاد نمایندگی جدید هلال احمر در این شهرستان ضروری باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با اشاره به فعالیت ۱۳ خانه هلال در شهرستان اضافه کرد: خانه‌های هلال که بیشتر خدمات آموزشی و توانمندسازی مردم پیش از بروز بحران را به عهده دارند در برخی مناطق کم برخوردار شهرستان ایجاد شده‌اند.

وی تمرکز بر آموزش و پیشگیری را نقطه تمایز هلال احمر با سایر دستگاه‌های امدادی دانست و گفت: ۷ هزار نفر آموزش در مقاطع مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی و طلاب توسط هلال احمر دزفول در سال گذشته ارائه شده که این روند امسال به صورت گسترده‌تر برنامه ریزی شده است.

طحان با بیان اینکه هلال احمر بر مشارکت داوطلبان استوار است، افزود: ۸ هزار و ۷۰۰ عضو داوطلب هلال احمر در این شهرستان ثبت نام کرده است که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر عضو فعال هستند و در امدادرسانی بسیاری از بحران‌ها فعالانه مشارکت دارند.

هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و ... در داخل و خارج از مرز‌ها به کمک و امدادرسانی مصدومان و حادثه دیدگان می‌شتابد.

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند.

هلال احمر کشور در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ مورد عملیات جاده‌ای، ۲ هزار و ۷۰۰ مورد عملیات کوهستان و بیش از ۴۴ هزار مورد عملیات انجام داده است.

شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر۱۱۲ است.

نظر شما