شناسهٔ خبر: 66637916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به سلامت دهان دریچه سلامت بدن

رئیس اداره سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران از میانگین پوسیدگی دو دندان در کودکان ۱۲ ساله کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر فتاحی، رئیس اداره سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان پوسیدگی دندان در کشورمان بر اساس آمار وزارت بهداشت در سطح متوسط جهانی است، اما تاثیرگذاری سلامت دهان و دندان بر سلامت عمومی بدن اهمیت موضوع را افزایش می‌دهد.

<div id="video-display-embed-code_11107540"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4232741/11107540?width=600&height=350"></script></div>


دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم گفت: هر نوع بیماری در دهان و دندان با بروز بیماری‌های دیگر همچون سرطان‌ها در بدن مرتبط است.
توجه به سلامت دهان و دندان کودکان می‌تواند در سلامت آینده سازان کشورمان موثر باشد.
 دکتر پریسا غیاثی دندانپزشک معتقد است مهم‌ترین عامل آسیب به دندان‌های کودکان بی‌توجهی به پوسیدگی دندان‌های شیری است.
آموزش مداوم مراقبت از دهان و دندان به کودکان ارائه کتاب‌های آموزشی در این زمینه معاینه مستمر دندان دانش آموزان و توزیع مسواک رایگان با اولویت مناطق کمتر برخوردار از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای سلامت دهان و دندانه کودکان است.
 دکتر سید معلمی مدیر کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات همچون وارنیش فلوراید منظور تحکیم دندان‌های دانش‌آموزان خبر می‌دهد.
دومین مرحله پویش ملی سلامت دهان و دندان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وزارت آموزش و پرورش و دندانپزشکان بخش خصوصی نیمه دوم امسال اجرا خواهد شد.

نظر شما