شناسهٔ خبر: 66637638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ها در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با آغاز بارش‌ها در استان و نفوذ سامانه‌ای ناپایدار احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -
هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ها در گیلان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان استان هم اکنون ابری تا نیمه ابری است و بارش‌ها در گیلان آغاز شده، گفت: با ورود سامانه بارشی دمای هوا نیز به تدریج بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.
وی همچنین با اشاره به اینکه این سامانه تا اوایل هفته پیش رو در گیلان ماندگاراست، افزود: بارندگی‌های رگباری و شدید، ابرناکی بودن هوا، مه آلود بودن، وزش باد، رعد و برق و تگرگ از دیگر شرایط جوی تا پایان هفته در استان است.
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدورهشدارسطح نارنجی، افزود: با قوت گرفتن بارش‌ها از عصر امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.
محمد دادرس ازکشاورزان خواست با توجه به شدت بارش‌ها ورودی و خروجی شالیزار‌ها را مدیریت و از خسارت‌های احتمالی پیشگیری کنند.
وی افزود: دریا امروز و فردا با ارتفاع موج بیش از یک متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است. 
محمد دادرس با بیان اینکه دمای هوای شهر رشت مرکزاستان هم اکنون ۲۰ درجه سلسیوس است و در ساعت اوج گرما به ۲۲ درجه سلسیوس خواهد رسید، گفت: رطوبت این شهر ۷۳ درصد است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته اسب وونی تالش با دمای ۶ درجه سلسیوس و رودبار با دمای ۳۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

نظر شما