شناسهٔ خبر: 66637446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ثبت ۲۱ هزار واقعه تولد در کردستان طی سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال گذشته ۲۱ هزار واقعه تولد در استان کردستان به ثبت رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال گذشته ۲۱ هزار واقعه تولد در استان کردستان به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ فریدون عبدالملکی، امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ماما در بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قدردان تمام کسانی هستیم که با سلامتی مادر، نوزاد و خانواده سروکار داشته و لحظات عمر گران بهای خود را وقف سلامتی مادران باردار و نوزادان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، لحظه تولد از مقدس‌ترین لحظات در این دنیا است، افزود: جای بسیار افتخار است که شما ماماها، شاهد این اتفاق بسیار مبارک و تلاش برای حفظ سلامتی دیگران در این لحظات ناب هستید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تمام تلاش ماماهای گرانقدر این است که این ناب‌ترین و مقدس‌ترین لحظات به شیرین‌ترین لحظات و خاطره‌ها برای خانواده‌ها تبدیل شود.

عبدالملکی به لزوم برنامه‌ریزی برای جوان کردن جمعیت و اهیمت این موضوع گریزی زد و تصریح کرد: حتی در بسیاری از کشورها وزارت خانه پیشگیری از پیری جمعیت تشکیل شده است و ما هم باید در این زمینه برنامه‌ها و اقدامات مؤثری به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه، در سال گذشته در استان کردستان، ۲۱ هزار تولد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: این آمار بسیار مهم از طریق خدمات شبانه‌روزی و بی شائبه ماماهای ارجمند به دست آمده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴.۷ میلیون خدمات سلامت در مراکز تابعه دانشگاه به مردم استان ارائه شده است که ماماها نقش مهمی در ارائه این خدمات دارند.

نظر شما