شناسهٔ خبر: 66637345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصفیه خانه نوین در شهرک صنعتی شکوهیه قم ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در راستای حفظ محیط زیست برای نخستین‌بار در سطح شرک‌های صنعتی کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم موفق به اخذ مجوز احداث تصفیه خانه نوین به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز از وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

صاحب‌خبر -

وحید آشتیانی با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیان کرد: شهرک صنعتی شکوهیه از جمله مناطق مهم صنعتی استان قم به شمار می‌رود که واحد‌های تولیدی هشتگانه اعم از صنایع غذایی، فلزی، ماشین سازی و الکترونیک، شیمیایی و کانی غیر فلزی، نساجی و پوشاک، صنایع چرم و سلولزی، صنایع دارویی و بهداشتی در ناحیه‌های مختلف این شهرک مستقر هستند، به همین دلیل این شهرک نیازمند زیرساخت‌های زیست محیطی با استاندار‌های بالای جهانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: هم اینک این شهرک دارای ۲ مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و مدول سوم به ظرفیت یک‌هزار متر مکعب در شبانه روز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال خرید تجهیزات و نصب آنها در تصفیه خانه می‌باشد که به‌زودی با حضور مسولان استانی و کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه به روز رسانی و وارتقاء کمی و کیفی تصفیه خانه‌های فاضلاب در دستور کار این شرکت قرار دارد، گفت: بر این اساس تصفیه خانه مدول چهارم به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز مطابق با استاندارد‌های جهانی طراحی و آماده اجرا می‌باشد.

آشتیانی ادامه داد: این تصفیه خانه مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا بوده و مطابق با استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور طراحی شده‌است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بیان کرد: همچنین با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری و علاقه سرمایه‌گذاران به این شهرک و تولید پساب به میزان بالا با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز طراحی تصفیه خانه با ظرفیت یاد شده برای نخستین بار در سطح کشور به این شرکت داده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اینکه رسالت شرکت شهرک‌ها حفظ محیط زیست است، ادامه داد: در همین راستا ۴۰ درصد بودجه‌های این شرکت صرف مسائل زیست محیطی می‌شود و اجرای پروژ‌های زیست محیطی نسبت به سایر طرح‌ها در اولویت قرار دارد.

شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان یکی از مهمترین شهرک‌های صنعتی استان قم در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظر شما