شناسهٔ خبر: 66637324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کره شمالی درباره مداخله نظامی غرب در منطقه آسیاپاسیفیک هشدار داد

وزارت خارجه کره شمالی خواستار توقف فوری «مداخله نظامی» غرب در منطقه آسیاپاسیفیک شد و گفت که اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود اتخاذ خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که بامداد دوشنبه در خبرگزاری مرکزی کره منتشر شد، مشخصا به انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا اشاره کرده و خواستار توقف فوری «مداخله نظامی آشکار آنها در آسیاپاسیفیک» شد.

پیونگ یانگ به این کشورها هشدار داد که از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به عنوان توجیهی برای مداخله نظامی در این منطقه استفاده نکنند.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین از افزایش نظارت بر این کشور در پوشش رصد نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ انتقاد کرد و در واکنش به این اقدامات گفت: جمهوری دموکراتیک خلق کره اقدامات لازم را برای حفاظت کامل از حاکمیت و امنیت خود اتخاذ می‌کند.

کره جنوبی و انگلیس ماه آوریل گشتزنی‌های مشترکی در آبهای نزدیک شبه‌جزیره کره برگزار و اعلام کردند که هدف از این اقدام اجرای قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی است.

این در حالی است که کره شمالی در واکنش به تهدیدها و فشارهای غرب و متحدانش رزمایش‌ها و آزمایش تسلیحات نظامی را افزایش داده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در تازه‌ترین اقدام خود روزهای شنبه و یکشنبه از کارخانه‌های ساخت سلاح بازدید کرد و شخصا سلاح‌هایی مانند تفنگ تک‌تیرانداز و پرتابگرهای راکتی را بررسی کرد.

از سوی دیگر، ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده‌اند.

نظر شما