شناسهٔ خبر: 66637237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

بارش‌های رگباری و کاهش نسبی دما در آذربایجان شرقی آغاز می‌شود

تبریز-رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه از امروز (دوشنبه) بارش‌های رگباری و کاهش نسبی دما در این استان آغاز می‌شود، نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر این هفته در استان ادامه می‌یابد، افزود: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی ساعات به ویژه روز سه شنبه، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت، از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز و فردا دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می‌یابد، گفت: در برخی نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال بروز تندبادهای لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست بنابراین احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس باید در کنار انجام اقدامات لازم برای محکم کردن سازه‌های سبک، در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط و از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده پرهیز شود.

نظر شما