شناسهٔ خبر: 66637205 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دویست و بیستمین روز از جنگ غزه

بمباران شدید رفح و جبالیا توسط جنگنده‌های اسرائیل+ فیلم/ شروط نتانیاهو برای پایان جنگ غزه/ فرماندهان ارشد اسرائیل خواهان توافق همه جانبه با حماس شدند/ افزایش شمار شهدا به ۳۵۰۹۱ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و بیستمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

بمباران شدید رفح و جبالیا توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و بیستمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

سالیوان: به ارسال تسلیحات برای اسرائیل ادامه می‌دهیم
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۰۰:۴۶

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده به ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

سالیوان در کنفرانسی خبری اعلام کرد: ما به ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما ارسال 2000 پوند بمب را متوقف کرده‌ایم چراکه باور داریم آن‌ها نباید بر روی مناطق پرجمعیت انداخته شوند.

سالیوان تاکید کرد که دولت بایدن در حال رایزنی با اسرائیل است و همچنان تاکید کرد که از نظر واشنگتن یک عملیات نظامی گسترده در رفح اشتباه است چراکه تهدیدی علیه جمعیت غیرنظامی عظیم در این منطقه محسوب می‌شود.

مسکو: حمله اسرائیل به رفح وضعیت در دریای سرخ را وخیم‌تر می‌کند
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۰:۲۹

سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به حمایت‌های قبلی یمن از فلسطین و هدف گرفتن شناورهای مرتبط با رژیم صهیونیستی، گفت حمله به رفح ممکن است وضعیت دریای سرخ را آشفته‌تر از قبل کند.

 «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت حمله برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه می‌تواند تنش‌های دریای سرخ را تشدید کند.

نبنزیا در نشست شورای امنیت با موضوع یمن با اشاره به انصارالله یمن گفت: «با توجه‌ به موضع اساسی حوثی‌ها در محکومیت اقدامات اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی، تردیدی نیست که این امر بر وضعیت آب‌های اطراف یمن تأثیر خواهد گذاشت.»

ابوعبیده: ارتباط القسام با گروهی از مجاهدان محافظ اسرای اسرائیلی قطع شده است
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۹:۰۷

سخنگوی شاخه نظامی حماس از قطع ارتباط القسام با گروهی از مجاهدان مسئول نگهداری از چهار اسیر اسرائیلی به دلیل حملات و بمباران رژیم صهیونیستی خبر داد.

 «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در پیامی تلگرامی اعلام کرد بر اثر حملات دشمن در ۱۰ روز گذشته، ارتباط ما با برادرانی که از چهار اسیر اسرائیلی محافظت میکردند، قطع شده است.

وی افزود: در نتیجه بمباران‌های وحشیانه ۱۰ روز اخیر اشغالگران، ارتباط ما با گروهی از مجاهدانمان که مسئول نگهداری از چهار اسیر صهیونیست از جمله اسیر «هرش گولدبرگ بولین» بودند، قطع شده است.

افزایش شمار شهدا به ۳۵۰۹۱ نفر
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۷:۵۹

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای نوار غزه به بیش از ۳۵ هزار نفر خبر داد.

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

وزارتخانه یادشده افزود: در این حملات ۵۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۲ نفر هم زخمی شدند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۵۰۹۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۷۲۷ نفر رسیده است.

هنوز هزاران نفر مفقود و زیر آوار هستند و نیروهای امدادگر موفق به بیرون کشیدن اجساد آنان نشدند.

بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

نامه والدین ۹۰۰ سرباز صهیونیست به ارتش برای لغو حمله به رفح
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۷:۱۹

والدین بیش از ۹۰۰ نیروی ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در غزه با امضای نامه‌ای از ارتش خواستند طرح حمله زمینی به رفح را لغو کند و در عین حال این اقدام را «تله‌ای مرگبار» برای فرزندانشان خواندند.

 در این نامه که در تاریخ دوم مه (۱۳ اردیبهشت) ارسال شده، آمده است: «برای هر کسی که عقل سلیم خود را به کار بگیرد، آشکار است که پس از ماه‌ها هشدار و اطلاعیه در مورد حمله به رفح، نیروهایی در طرف مقابل وجود دارند که فعالانه برای حمله به نیروهای ما آماده شده‌اند.»

روزنامه گاردین به نقل از این نامه که خطاب به «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی است، نوشت: «پسران ما به لحاظ روحی و جسمی خسته هستند. و حالا شما قصد دارید آنها را به این وضعیت خطرناک بفرستید؟ به نظر می‌رسد که این اقدام شما نسنجیده است.»

این نامه در ابتدا توسط والدین ۶۰۰ سرباز امضا شد و سپس در روزهای اخیر والدین ۳۰۰ سرباز دیگر هم به امضای این نامه پیوستند.

مادر یکی از سربازان صهیونیستی می‌گوید: «رفح تله مرگ است. حماس زمان زیادی برای آماده‌سازی دارد. ما بسیار نگران هستیم. در ماه‌های اول جنگ ما از جنگ حمایت می‌کردیم. فکر می‌کردیم چاره‌ای جز حمله و رهایی از حماس نداریم اما اکنون متوجه شده‌ایم که این طور نیست و هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد.»

گالانت: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۶:۱۴

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز-دوشنبه- گفت جنگ غزه به این رژیم تحمیل شده است.

 یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کوه هرتزل گفت: «این جنگی است که بر ما تحمیل شده است و زندگی ما را برای دهه‌های آینده شکل خواهد داد.»

گالانت افزود جنگ غزه، جنگی است که انتخاب دیگری در آن نیست و زندگی اسرائیلی‌ها در دهه‌های آتی به این جنگ بستگی دارد.

براساس گزارش الجزیره، گالانت افزود: در طول یک سال، ما بیش از ۱۵۰۰ فرزند خود را از دست دادیم که ۷۱۶ تن آنها سرباز بودند. جنگ ما تا بازگرداندن افراد اسیر شده و خنثی شدن اقتدار حماس ادامه دارد!

فرماندهان ارشد اسرائیل خواهان توافق همه جانبه با حماس شدند
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۳۴

فرماندهان ارشد نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواستند که به یک توافق آتش بس همه جانبه با حماس دست یابد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، فرماندهان ارشد نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواستند که به یک توافق همه جانبه برای آتش بس در نوار غزه و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با حزب الله لبنان و بازگرداندن اسیران از نوار غزه دست یابد.

آن ها به نتانیاهو توصیه کردند که حتی به قیمت زنده ماندن «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه، این توافق را امضا کند.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۵۰ تن از نیروهایش طی ۲۴ ساعت گذشته
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۳۳

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به تلفات جدید خود در جنگ غزه اعتراف کرد.

 به نقل از گزارش شبکه خبری «المیادین»، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعته گذشته در نوار غزه ۵۰ تن از نیروهایش از سرباز و افسر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه نوشتند که چهار تن از نیروهای گردان «ناحال» در درگیری‌ها در نوار غزه در نتیجه انفجار یک بمب انفجاری کشته شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در همین حادثه یک افسر و یک سرباز از گردان ۹۳۱ ناحال به شدت زخمی شدند.

شروط نتانیاهو برای پایان جنگ غزه
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۳۲

نخست وزیر رژیم صهیونیستی موضع خود را درباره شروط پایان جنگ غزه تکرار و بار دیگر رویای «نابودی حماس» را مطرح کرد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرط و شروطش برای محور مقاومت گفت: «اگر حماس تسلیم شود و سلاح خود را تحویل دهد و اسرا را آزاد کند ممکن است جنگ همین فردا تمام شود. ما مصمم به پیروزی کامل هستیم و با تمام قدرتمان حمله می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای آزادی اسرایمان دریغ نمی‌کنیم.»

اظهارات نتانیاهو در حالی ایراد می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی وارد گذرگاه رفح شده و درگیری‌هایی در اطراف و بیرون این شهر آغاز شده است. از صبح روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی عملیات تخلیه ساکنان غزه از رفح را توسعه داده و «آویخای ادرعی» سخنگوی این ارتش در همین راستا بیانیه‌ای منتشر کرده و از ساکنان چندین منطقه خواست، فرایند تخلیه را آغاز کرده و به پناهگاه‌های واقع در غرب شهر غزه بروند.

به نقل از سما، نتانیاهو درباره درخواست کمک از سربازان آمریکایی گفت: ما با چالش‌هایی مواجهیم که هیچ ارتش مدرنی با آن مواجه نشده است و باید از خودمان دفاع کنیم و این را نه از آمریکایی‌ها و نه از هیچ طرف دیگری نخواهیم.

نتانیاهو گفت: نمی‌توانیم به ساکنان محلی غزه اجازه اداره نوار غزه را بدهیم درحالی حماس همچنان در آنجا حضور دارد. طرح تبعید رهبران حماس از غزه در مذاکرات مطرح است.

وی افزود: باید قبل از صحبت درباره روز بعد از جنگ اول به موضوع نابودی حماس بپردازیم.

بمباران شدید رفح و جبالیا توسط جنگنده های اسرائیل+ فیلم

منابع خبری گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران و گلوله باران نواحی مختلف اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و شرق شهر رفح در جنوب این منطقه همزمان با نبرد رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست، ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند مجتمع مسکونی در بلوک ۲ و بلوک ۴ در اردوگاه جبالیا را بمباران کردند.

mp4 تعداد بازدید : 5010
<div id="video-display-embed-code_1816420" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1237094/1816420?width=400&height=300"></script></div>

این جنگنده‌ها همچنین یک مجتمع مسکونی را در خیابان مدارس در اردوگاه جبالیا هدف حملات خود قرار دادند که باعث شهید و زخمی شدن تعدادی از اعضای یک خانواده فلسطین شد.

رژیم صهیونیستی همچنین با توپخانه مناطق مختلف اردوگاه جبالیا را گلوله باران کرد که در نتیجه آن، شماری از فلسطینی ها شهید و زخمی شدند.

در همین راستا، پیکر چهار شهید فلسطینی از جمله یک دختر خردسال که در بمباران محله البرازیل در شرق شهر رفح شهید شدند، به بیمارستان الکویتی منتقل شد.

اشغالگران با حملات خود، صدها شهروند فلسطینی را مجبور به ترک خانه هایشان اردوگاه جبالیا کردند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر قدس از داخل بالگرد به سوی مناطق شرقی شهر رفح تیراندازی کردند.

هشدار برنامه جهانی غذا نسبت به آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه

برنامه جهانی غذا هشدار داد، خانواده‌ها در نوار غزه مجبور خواهند شد برای جستجوی سرپناه، غذا و آب بار دیگر آواره شوند.

همزمان با بسته شدن گذرگاه‌های اصلی منتهی به نوار غزه توسط مقامات رژیم اشغالگر، برنامه جهانی غذا هشدار داد که خانواده‌ها در این باریکه مجبور خواهند شد بار دیگر  برای جستجوی سرپناه، غذا و آب آواره شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، برنامه جهانی غذا ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در نوار غزه، اعلام کرد که باید ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ادامه داشته باشد.

برنامه جهانی غذا همچنین اعلام کرد، حمله فراگیر به شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه به‌مثابه «فاجعه انسانی» است.

هشدار مصر درباره ادامه حمله اشغالگران به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد کشورش به رژیم صهیونیستی، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است.

 این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد، این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اشغالگران را در معرض خطر بزرگی قرار داده است.

آسوشیتدپرس که بیانیه این مقام مصری را نقل کرد، گزارش داد که او به شرط عدم ذکر نام با این خبرگزاری صحبت کرده است.

 

 

نظر شما