شناسهٔ خبر: 66636992 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بازديد معاون امور هنري از آموزشگاههاي ازاد هنري شهرستان دامغان

صاحب‌خبر -
بازديد معاون امور هنري از آموزشگاههاي ازاد هنري شهرستان دامغان
خبرگزاری آریا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در بازدید از چند آموزشگاه آزاد هنری در دامغان، اهمیت مشارکت و حضور در اولین المپیاد آموزش هنر را برای دست اندرکاران این آموزشگاهها بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امیرهوشنگ باهنر در سفر به دامغان به اتفاق موسوی فرد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از چند آموزشگاه آزاد هنری این شهرستان بازدید و در گفت و گو با مسوولان این آموزشگاههادر جریان فعالیت ها و مسایل و مشکلات و نیز برنامه های آنان قرار گرفت.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این بازدید از برگزاری اولین المپیاد ملی آموزش هنر در نیمه اول امسال در کشور خبر داد و گفت: این المپیاد ویژه اموزشگاههای آزاد هنری و هنرستانهای هنرهای زیبا است.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری هنرجویان این مراکز علمی هنری در این المپیاد، خواستار ارسال آثار تولیدات هنری هنرجویان به این رقابتها شد.
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آموزشگاههای آزاد هنری را دارای ظرفیت بالایی در توسعه آموزش و هنر در جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: برگزاری این المپیاد طراحی بسیار خوبی توسط دفتر آموزش هنر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای اولین بار در بین آموزشگاههای آزاد هنری برگزار می شود.
وی، هویت و سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی و ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت های عمومی را از موضوعات المپیاد با شعار محوری "یکصدا ایران" بیان کرد.
باهنر، با بیان اینکه مدیران آموزشگاهها می توانند نفرات خود را برای شرکت در آن معرفی نمایند افزود: مدیر هر آموزشگاه هنرهای تجسمی می‌تواند فقط یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های طراحی با نقاشی یا گرافیک، مدیر آموزشگاه‌های خوشنویسی نیز فقط یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های نستعلیق یا شکسته نستعلیق، مدیران آموزشگاهای هنرهای نمایشی هم می‌توانند یک تیم سه الی پنج نفره تئاتر صحنه‌ای و در حوزه موسیقی نیز یک تیم سه الی پنج نفره در یکی از گرایش‌های ایرانی یا موسیقی جهانی معرفی و ثبت کنند.
وی با تاکید بر این که اعضای تیم‌های معرفی شده باید جزء هنرجویان همان آموزشگاه باشند، ادامه داد: بارگذاری و ثبت آثار تیم‌ها در سامانه به نشانی https://olympiart.ir/institute/ توسط مدیر آموزشگاه انجام می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهلت بارگذاری آثار را تا 31 اردیبهشت سال‌ جاری اعلام شده است افزود: برگزیدگان تا نیمه تیر به ستاد ملی معرفی خواهند شد.
باهنر، با تاکید بر این که اعضای این تیم‌ها نیز باید جزء هنرجویان مشغول به تحصیل در همان هنرستان در سال تحصیلی 1402- 1403 باشند، گفت: بارگذاری و ثبت آثار تیم‌های این بخش در سامانه المپیاد به نشانیhttps://olympiart.ir/academy/ باید انجام شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از موضوعات المپیاد این دوره برای آموزشگاهها و هنرستانهای هنرهای زیبا برشمرد.
خبرگزاری آریا

خبرگزاری آریا

نظر شما