شناسهٔ خبر: 66636732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دهه کرامت بهترین فرصت برای شادی مومنانه در مساجد است

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره رشد و تعالی خود را مدیون آموزه‌های ناب و تعالیم ارزشمند اهل بیت(ع) است، گفت: متولیان موجب نشاط و شور معنوی در مساجد شوند، دهه کرامت بهترین فرصت برای ایجاد و ترویج شادی‌های مومنانه در مسجد است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام«سید محسن محمودی»، بر لزوم معرفی سیره، نشر معارف و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی در ایام دهه کرامت تاکید و اظهار کرد: مردم ارادتمند به اهل بیت(ع) هستند، ما هم باید هنرمان این باشد که این الگوها را با زبان و روش خوب به مردم معرفی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ دهه کرامت با عنوان «با شما سربلندیم»، گفت: اهل بیت(ع) ستون‌های اعتقادی جامعه ما محسوب می شوند و ارادت، الگوبرداری، خدمتگزاری و پیروی از آموزه‌های اهل بیت(ع)، زمینه ساز سربلندی و افتخار مردم شده است و  ایران اسلامی همواره رشد و تعالی خود را مدیون آموزه‌های  ناب و تعالیم ارزشمند اهل بیت(ع) می داند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: به نظر من یکی از وظایف نهادهای تبلیغی و فعالان فرهنگی پاسداشت مناسبت‌های مذهبی با بهره گیری از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی است. همچنین، خروجی دهه کرامت باید ضمن ایجاد نشاط و شادی در جامعه، معرفت افزایی نسبت به اهل‌بیت (ع) و منطبق کردن رفتار مردم با معارف اهل‌بیت (ع) باشد.

 امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه زندگی حضرت «فاطمه معصومه (س)» و ولادت «امام رضا (ع)» سراسر درس برای تک تک افراد محسوب می‌شود، ابراز کرد: توجه به کرامت این بزرگواران بیش از هر موضوع دیگری قابل توجه و بستری برای حضور پررونق محبان «اهل بیت(ع)» به حرم این دو بزرگوار را فراهم کرده، بنابراین لازم است، سیره این بزرگواران همچون خدمت کریمانه و دستگیری از محرومان را در جامعه نشر و ترویج دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ظرفیت مساجد برای معرفی سیره و شخصیت اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) مساجد سنگرهایی هستند که نباید از این ظرفیت غفلت کرد، امروز ظرفیت‌سازی خانه های خدا در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و از طرفی کسانی که متولی مساجد هستند، موجب نشاط و شور معنوی در مساجد شوند و دهه کرامت بهترین فرصت برای برپایی شادی مومنانه در مسجد است.

نظر شما