شناسهٔ خبر: 66636704 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۵ هزار مگاوات واحد نیروگاهی با تسهیلات صندوق توسعه ملی احداث می‌شود

تفاهم نامه‌ وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی به منظور اعطای تسهیلات برای احداث ۱۵ هزار مگاوات واحد نیروگاهی در راستای به حداقل رساندن ناترازی صنعت برق کشور صبح امروز به امضاء رسید. تفاهم نامه‌ وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی به منظور اعطای تسهیلات برای احداث ۱۵ هزار مگاوات واحد نیروگاهی در راستای به حداقل رساندن ناترازی صنعت برق کشور صبح امروز به امضاء رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، ارزش این تفاهم‌نامه که به امضای علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی رسیده است، ۷.۵ میلیارد دلار است.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت نیرو به منظور بازپرداخت به موقع تسهیلات واحد‌های نیروگاهی که از این محل احداث می‌شوند، اقدام به راه اندازی تابلوی سرمایه گذاری در بورس انرژی خواهد کرد و نیروگاه‌ها برق تولیدی خود را در بورس انرژی عرضه خواهند کرد تا از منابع نقد آن برای تامین هزینه‌های نیروگاهی و بازپرداخت تسهیلات صندوق استفاده کنند.

همچنین در صورتی که نیروگاه‌ها موفق به عرضه برق خود در بورس انرژی نشوند، وزارت نیرو از طریق ساز و کار‌هایی که در اختیار دارد نسبت به خرید برق تولیدی این نیروگاه‌ها با قیمت‌های جذاب اقدام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود با امضای این تفاهم‌نامه ناترازی صنعت برق طی سال‌های پیش رو به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/

نظر شما