شناسهٔ خبر: 66636694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو شورای شهر اصفهان: نجابت مردم اصفهان سبب شده حقابه قانونی آن‌ها مورد بی توجهی قرار گیرد

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های جایگزین هیچ گونه حمایتی از سوی وزارت نیرو نمی‌شود و موانع بسیاری پیش پای اصفهان در حوزه آب وجود دارد، گفت: نجابت مردم اصفهان سبب شده حقابه قانونی آن‌ها مورد بی توجهی قرار گیرد. رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های جایگزین هیچ گونه حمایتی از سوی وزارت نیرو نمی‌شود و موانع بسیاری پیش پای اصفهان در حوزه آب وجود دارد، گفت: نجابت مردم اصفهان سبب شده حقابه قانونی آن‌ها مورد بی توجهی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت یاد شهدای مقاومت و شهدای عملیات بیت المقدس اظهار کرد: از همکاران خود بابت نام گذاری بزرگراه اصفهان- شاهین شهر به نام سردار شهید زاهدی تقدیر می‌کنم.

 

وی افزود: در خصوص مجموعه‌های اقتصادی و درآمدی که ظرفیت چند هزار میلیاردی دارد، تذکراتی دادیم، قصد دخالت نیست اما نظارت بر عهده ماست، امیدواریم پاسخ مناسبی داشته شود.

 

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص دبیرخانه فرهنگی زاینده رود صحبت‌هایی داریم. انتظار یک اتفاق ویژه از سوی شهردار را در این زمینه داریم و باید به دبیرخانه، فعالیت‌های آن و مکانش توجه شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت سد زاینده رود گفت: ظرفیت حجم آب درون سد زاینده رود حدود 32 درصد و حدود 20 درصد کمتر از سال گذشته است. با این حال سخنگوی صنعت آب کشور می‌گوید 10 استان کشور از جمله اصفهان از تنش آبی خارج شدند، این جوسازی در سطح کشور در حال انجام شدن است. بنابراین عملکرد دبیرخانه‌ای که در حوزه زاینده رود ایجاد کرده‌ایم باید بروز و ظهور داشته باشد تا این چنین صحبت‌ها بی پاسخ نماند.

 

نادرالاصلی تصریح کرد: در طرح‌های جایگزین هیچ گونه حمایتی از سوی وزارت نیرو نمی‌شود و موانع بسیاری پیش پای اصفهان در حوزه آب وجود دارد. مشکل اصلی اصفهان محیط زیست، فرونشست، آلایندگی‌های زیست محیطی است و به آن توجهی نمی‌شود، این نجابت مردم اصفهان، کشاورزان و مدیران است که باعث شده حق قانونی و طبیعی آنها مورد بی توجهی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه حقابه شهر اصفهان، جاری شدن آب در مادی هاست که می‌تواند از عوامل جلوگیری فرونشست زمین باشد اما به آن توجهی نمی‌شود، تصریح کرد: تلاش ما هم افزایی با نمایندگان است تا در این خصوص به مسئله فرونشست اصفهان بیشتر پرداخته شود اما عزم این موضوع در کشور وجود ندارد.

 

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح جایگزینی آب از جنوب استان با اما و اگرهای فنی از جانب وزارتخانه روبرو شده که این موضوع نیز باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: مسیرهای جایگزین انتقال آب باید به جد دنبال شود. ضمن اینکه انتقال آب دریا به اصفهان، دست اندازی صنعت از زاینده رود را حذف می‌کند و این می‌تواند بارقه‌ امیدی برای مردم باشد. 

 

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: بارندگی تمام شد اما آب گرفتگی خیابان‌های شهر حل نشد. در روزهایی که بارندگی را شاهد بودیم مشاهد کردیم که تمامی مناطق جنوبی اصفهان درگیر آبگرفتگی بودند که باید برای حل این مشکل به دنبال راه حل باشیم.

 

انتهای پیام 

نظر شما