شناسهٔ خبر: 66636586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ترافیک میدان بهمن با افتتاح زیرگذر تندگویان-نواب + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - پروژه سه سطحی نواب - تندگویان برای کاهش ترافیک انباشته شده پشت میدان بهمن کلید خورد و اصلی ترین محور آن که زیرگذر است، امروز افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته و به گفته مدیر پروژه تقاطع تندگویان - نواب، رفع معارضان این طرح، دلیل زمان بر بودن آن بوده است.

سیدکمال اردهالی نژاد روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از این پروژه شهری که تا ساعتی دیگر افتتاح می‌شود، گفت: پروژه تندگویان - نواب سه سطح مثبت(روگذر)، منفی(زیر گذر) و هم سطح دارد که هدف از اجرای آن کاهش انباشت ترافیک در چهار جبهه شمالی، جنوبی، غربی و شرقی و پشت میدان بهمن بوده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه حرکت گردش به چپ از نواب شمال به سمت میدان بهمن، شرق به محور تندگویان و از سمت میدان بهمن به سمت آزادگان و جنوب تسهیل می‌شود.

به گفته اردهالی نژاد، معارض اصلی این پروژه لوله یک هزار و ۱۰۰ تنی تهران بوده و برای جابجایی نیاز به تمهیدات خاصی بوده است.

وی افزود: در اجرای این طرح، شمع‌ها پایه گذاری و معارضان برق و گاز و فیبر نوری داشتیم که رفع شد.

اردهالی نژاد گفت: زیرگذری که امروز افتتاح می‌شود ۴۷۰ متر طول دارد که ۱۱۰ متر آن مسقف بوده و مابقی رمپ و لوپ است.

وی یادآور شد: این پروژه که چهار فاز دارد و مرداد ماه تکمیل می شود، از ابتدای ۱۴۰۰ شروع و طراحی‌ها متغیر شد و با افتتاح کامل همه فازهای آن، ۴.۵ کیلومتر کاهش پیمایش خودرو را شاهد خواهیم بود.

نظر شما