شناسهٔ خبر: 66636401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم:

اقدامات سلبی و ایجابی دو بال پرنده برای عفاف و حجاب است

مهدی بخشی سورکی

قم- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: اقدامات سلبی و ایجابی به منزله دو بال یک پرنده هستند و برای به منزل مقصود رسیدن موضوع عفاف و حجاب، هر دوی آنها در کنار هم لازم است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: طبق دو مصوبه‌ای که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرهنگ عمومی داریم، وظایف دستگاه‌ها در خصوص عفاف و حجاب کاملاً مشخص است و باید طبق آن عمل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بیان کرد: با وجود اینکه ۳۰ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب در کشور هستند، متأسفانه تقریباً هیچکدام طی این مدت به وظایف محوله خود عمل نکرده اند.

وی افزود: دو دستگاه مربوط به اقدامات سلبی شامل فراجا و قوه قضائیه و بقیه دستگاه‌ها متولی اقدامات ایجابی و بلند مدت هستند.

حجت الاسلام کرباسی ادامه داد: در حال حاضر تنها نیروی انتظامی است که در قالب طرح نور در حال انجام وظیفه است و وظیفه ما ضمن حمایت از آن، مطالبه گری از سایر دستگاه‌ها در راستای انجام وظایف خاص خودشان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ابراز کرد: اقدامات سلبی و ایجابی به منزله دو بال یک پرنده می‌باشند و برای به منزل مقصود رسیدن موضوع عفاف و حجاب، هر دوی آنها در کنار هم لازم است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر ارگان‌های مربوطه وظیفه خطیر تبیین امر عفاف و حجاب و بیان پشت پرده‌های کشف حجاب به سرکردگی کشورهای متخاصم را در راستای آگاهی بخشی به مردم دارند.

حجت الاسلام کرباسی عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که به نظرم می‌تواند بسیار مفید باشد، تشکیل ستاد ملی عفاف و حجاب به ریاست رئیس جمهور و با عضویت تمام ستادهای متولی امر عفاف و حجاب است تا این موضوع با قوت پیگیری شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه نقاط آسیب زای قم شناسایی شده و طرح عملیاتی برای آن داریم، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های بسیج و سپاه بیش از پیش در راستای طرح عفاف و حجاب بهره ببریم.

نظر شما