شناسهٔ خبر: 66636367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز بررسی شد؛

مهم‌ترین عوامل تمرکز و نشاط در دوران تحصیل

حوزه/ کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل ویژه طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز با ارائه خانم لطفی زاده برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل ویژه طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز با ارائه خانم لطفی زاده مدرس کارگاه برگزار شد.

در این نشست، خانم لطفی زاده در رابطه با عوامل نشاط در تحصیل برای طلاب، اظهار داشت: داشتن تمرکز باعث ایجاد نشاط می‌شود که تاثیر زیادی در زندگی ما دارد، اولین مورد عامل نشاط، داشتن قدرت روحی بالاست که روح انسان باید قوی باشد و این امر باعث پیشگیری می‌شود.

مدرس کارگاه تمرکز و نشاط، ادامه داد: باید عوامل سلامت بدن را بشناسیم، انسان دارای دو بعد معنوی و مادی است، یعنی جسم و روح در تعامل باهم هستند و همانطور که جسم را باید پرورش دهیم روح نیز نیازمند پرورش است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به بازنگری در هدف و انگیزه در دوران تحصیل، ابراز کرد: به دنبال علت و مشکل باشیم تا بتوانیم با همان شور و نشاط اولیه هدف خودمان را دنبال کنیم، از عوامل دیگر عدم نشاط، نداشتن برنامه‌ریزی است چراکه نداشتن برنامه‌ریزی باعث استرس و ترسی می‌شود که این نشاط را در ما از بین می‌برد.

لطفی زاده، یکی دیگر از عوامل را افت و خیز و عدم نشاط یا به عبارتی شکست و پیروزی‌ها در زندگی معرفی کرد و یادآور شد: این عامل یک امر طبیعی است، برای رفع این مشکلات از توصیه‌هایی که اهل بیت(ع) و اهل علم و مطالعه و علما برای طلاب بیان کرده‌اند، باید استفاده شود.

وی تصریح کرد: تغذیه و تاثیر آن در سلامت جسم و روان را نیز نباید دست کم گرفت و حتما باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز کارگاه تمرکز و نشاط در تحصیل در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اهواز

نظر شما