شناسهٔ خبر: 66636247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایلامی‌ها و ۴۰ محور خدمت رضوی در دهه کرامت

دبیر کانون‌های رضوی استان ایلام با اشاره به فعالیت ۱۹۵ یاور رضوی در استان ایلام گفت: ۴۰ محور خدمتی از سوی آستان قدس رضوی برای اجرا در دهه کرامت در استان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدباقر هاشمی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به پویش زائر اولی‌ها گفت: 390 زائر اولی و همچنین 90 نفر از سایر اقشار از سوی کانون رضوی راهی مشهد‌الرضا شده‌اند‌.

وی با بیان اینکه چند سالی است طرح خادمیاران رضوی از طرف آستان قدس رضوی با هدف محرومیت‌زدایی و رفع نیاز محرومان و نیازمندان، اجرا شده و همچنان به قوت خود باقی است، افزود: 4283نفر تعداد کل خادمیاران در سامانه است که از این تعداد 1160 نفر گزینش شده و همچنین 3123نفر در مرحله پیش‌ثبت نام و با مدارک ناقص هستند.

دبیر کانون‌های رضوی استان ایلام به حوزه‌های فعالیت کانون‌های خدمت رضوی در استان اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها اقداماتی در حوزه سلامت، فرهنگ و هنر، حمایت از خانواده‌ها و غیره در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: پیوند بشریت با ائمه به ایجاد جهانی بهشت‌گونه منجر می‌شود و در صورتی که بشریت پیوند خود را با این وجودهای الهی و نورانی برقرار کند و سنت و سیره و کلام شان را نقشه راه خود قرار دهند جهانی خالی از ظلم، ستم، تجاوز و غیره خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه جدایی انسان ها از معنویت و احساس مسئولیت پذیری و سبب بروز مشکلاتی بسیاری شده افزود: ماه‌هاست مسئولیت‌ناپذیری و نبود نگاه انسانی را در غزه مشاهده می کنیم و جنایات رخ داده در معرض دید جهانیان است و هیچ وجدانی این جنایات را قبول نمی کند اما عده ای عامل و عده‌ای حامی و برخی ناظر بر این جنایات هستند.

وی ادامه داد: این مساله نشان می دهد هر چند بشر از نظر علمی رشد کرده اما از نظر تعهد و معنویت کماکان عقب مانده است.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: اگر بشر در راستای هدایات نبوی و آموزه های قرانی و سیره ائمه حرکت کند حقوق یشر، عدالت، کرامت، حرمت وغیره تجلی پیدا میکند.

دبیر کانون های رضوی استان ایلام به مجموعه فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه 4 معاونت،3 مدیریت و 19 کانون تخصصی و کانون های محلی اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی با هدف خدمت به مردم و محرومین برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد و در این راستا اقدامات مختلفی پیش‌بینی و اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد:کانون‌های مذکور در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی وغیره تحت عنوان تمدن رضوی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه توانمند سازی و حمایت اقتصادی از دیگر اقدامات انجام شده است، افزود: در این راستا پرداخت تسهیلات اشتعال زایی، توزیع بسته های معیشتی، گستردن سفره مهربانی امان رضا در محلات، مساجد و مصلی برای نیازمندان، ویزیت رایگان و غیره از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز اقداماتی در حوزه اشتغال، توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار است.

حجت الاسلام هاشمی به 40 محور خدمتی اعلام شده  از سوی آستان قدس رضوی برای دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: میثاق با ولایت، شادیانه دختران، برپایی پاتوق کتاب و غیره از جمله آنهاست.

وی در پایان عناوین ایام دهه کرامت سال جاری را به شرح ذیل عنوان کرد:

1.جمعه، 21 اردیبهشت ماه

(یکم ذی القعده 1445)

 "حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بهترین دختر دنیا"

2. شنبه، 22 اردیبهشت:

 "زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی"

3. یکشنبه، 23 اردیبهشت:

 "شهر مقدس قم، حرم اهل بیت علیهم‌السلام؛ خاستگاه انقلاب اسلامی"

4. دوشنبه، 24 اردیبهشت:

"خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی" (با تمرکز بر شعار سال:جهش تولید با مشارکت مردم)

5. سه شنبه، 25 اردیبهشت:

"امامزادگان پرچم دارانِ جهاد تبیین و معرفت‌افزایی"

6. چهارشنبه، 26 اردیبهشت:

"حضرت شاهچراغ علیه السلام؛ امین ولایت، عزیز برادر"

7. پنجشنبه، 27 اردیبهشت:

"مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی"

8. جمعه،28 اردیبهشت:

"مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی بشریت" (حمایت از جریان رفیع مقاومت و مردم مظلوم غزه)

9. شنبه، 29 اردیبهشت:

 "ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه"

10.یکشنبه، 30 اردیبهشت:

"خاندان موسی بن جعفر علیهم السلام، الگوی خانواده ایمانی"

11. دوشنبه، 31 اردیبهشت:

"عدالت‌گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی".

انتهای پیام/180/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما