شناسهٔ خبر: 66636218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معلمی که به دانش‌آموزانش آرایشگری هم یاد می‌دهد

جواد افتخاری

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: معلم یکی از مدارس روستاهای مرزی کلات با خلاقیتی که داشت، در کنار درس به دانش‌آموزانش آرایشگری هم آموزش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

رمضان پروانه در گفت‌وگو با ایسنا، این ابتکار زیبا از آموزگار دلسوز کلاتی را قابل تقدیر دانست و افزود: این معلم به دلیل دلسوزی و عشقی که به دانش‌آموزانش دارد تصمیم گرفت همزمان در کنار درس یک حرفه هم به دانش آموزان یاد دهد.

وی اذعان کرد: مرتضی صدیقی‌گرو، مدیر آموزگار روستای ارچنگان واقع در شهرستان مرزی کلات است که در کنار درس و آموزش،  به ۸ دانش‌آموز مقطع ابتدایی آرایشگری هم آموزش می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: اینکه گفته شده معلمی شغل نیست، عشق هنر است حرف واقعاً درستی بوده چون معلمان بسیاری این را در عمل نشان داده‌اند.

وی افزود: برخی با همه توانشان آموزگاری می‌کنند و بسیاری از معلمان عاشق فعالیت کاری خود هستند و آن را تنها محدود به کلاس درس و کتاب و تخته نمی‌بینند و برخی دیگر از آن‌ها با استفاده از تمامی قابلیت‌های فکری و هنری و علمی خود تلاش دارند تا فضایی هرچه مناسب‌تر ‌برای تحصیل و تربیت دانش‌آموزانشان فراهم کنند.

پروانه با بیان اینکه معلمی برای معلمان کلاتی تنها شغل نیست بلکه عشق و هنر است، اظهار کرد: مرتضی صدیقی گرو که در روستای مرزی ارچنگان مشغول خدمت است، علاوه بر نقشی که در تربیت و آموزش دانش‌آموزانش دارد، با توجه به اینکه در روستا آرایشگاه وجود ندارد، خود آرایشگر شاگردانش شده و این حرفه را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهد تا بعدها بتوانند از پس این کار نیز برآیند و برای اصلاح موی سر خود مسیر طولانی را تا شهر طی نکنند.

وی در پایان افزود: قدردان زحمات عزیزانی هستیم که این چنین جلوه‌های ناب معلمی را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام

نظر شما