شناسهٔ خبر: 66635861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

در پرداخت پاداش پایان خدمت به روز هستیم / رشد سرانه درمان جامعه ایثار و شهادت

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سرانه درمان در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۷۰ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۵۷۰ هزار تومان رسید و امسال نیز به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت که امیدواریم این باعث بهبود عملکرد پرداخت بیمه درمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با جزئیات بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: جمع اعتبارات ما در سال گذشته بالغ بر حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در دو الی سه مورد نیز رشد جدی داشتیم.

وی افزود: در پرداخت هزینه‌های معیشتی به خصوص در مورد جانبازان حالت اشتغال و والدین شهدا ، نیز رشد داشتیم و فوق‌العاده‌هایی که باقی مانده بود را اعمال کردیم و می‌توانیم بگوییم که امسال هیچ فوق‌العاده‌ای باقی نمانده است که پرداخت نکرده باشیم و آخرسال گذشته موفق شدیم تمامی بدهی سنواتی ایثارگران مثل ذخیره مرخصی‌ها و پاداش‌ها را پرداخت کنیم و در پرداخت پاداش پایان خدمت نیز به روز هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در بخش سرانه درمان هم رشد خوبی داشتیم ، به دلیل اینکه این سرانه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۷۰هزار تومان بود و در سال ۱۴۰۲ به ۵۷۰ هزار تومان رسید و امسال نیز به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت که امیدواریم این باعث بهبود عملکرد پرداخت بیمه درمان شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در بودجه فرهنگی نیز رشد داشتیم که امسال نسبت به مصوب ۵۰ درصد و نسبت به عملکرد سه برابر رشد پیدا کرده است.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: در حوزه ایثار و شهادت موردی نیست که دولت و مجلس بتواند کمکی انجام دهند و دریغ کنند که البته این کمک‌ها کافی نیست و باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، نیازهای متنوعی داریم اما رشد این بخش به طور متوسط بیشتر از تورم بوده و نشان دهنده عزم جدی دولت و مجلس در توجه به حوزه ایثار و شهادت و خانواده‌های آن‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما