شناسهٔ خبر: 66635824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صددرصد تعهد خیران مدرسه‌ساز همدان محقق شد

همدان-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال معادل صددرصد از تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته محقق شد که این کمک ها بخشی از کمبود فضاهای آموزشی را برطرف کرد.

صاحب‌خبر -

حمید شیرازیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان همدان دارای ۹۰۵ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی است که تعداد ۲۵۳ خَیّر حقیقی و حقوقی فقط مدرسه ساز هستند و بقیه آنها با اهدا زمین، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه سازی کمک می کنند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۳۵۰ نفر از فرهنگیان نیز با اهدا مبلغی از حقوق خود بصورت ماهیانه در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال گذشته در مجموع ۴۲۲ طرح در قالب ۲ هزار و ۶۱۶ کلاس درس و اتاق با زیربنای ۳۰۰ هزار و ۱۹۷ مترمربع توسط خیران مدرسه ساز استان همدان بصورت خیّری و مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

شیرازیانی افزود: ۴۸ طرح با ۳۶۸ اتاق و کلاس در سال گذشته آماده شد که ۳۸ طرح یعنی بیش از ۶۳ درصد، مشارکتی و خیری بوده است.

جمع‌آوری مدارس کانکسی همدان به همت خیّر مدرسه ساز «حاج اکبر ابراهیمی»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از توافق اولیه برای جمع آوری ۱۳ مدرسه کانکسی و ساخت مدرسه‌ جایگزین در آستانه‌ برگزاری بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان، خبر داد.

شیرازیانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار همدان و با توجه به صحبت‌های اولیه با حاج اکبر ابراهیمی که یکی از خیّران بزرگ کشور هستند، توافق اولیه با حضور نماینده خیّر برای جمع‌آوری مدارس کانکسی در سطح استان و ساخت مدرسه جایگزین برای دانش‌آموزان آن مناطق، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس این توافق، ۱۳ مدرسه کانکسی جمع‌آوری و ۱۸ کلاس درس جایگزین آن‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: برآورد مالی اولیه برای این توافق، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال است.

شیرازیانی یادآور شد: جشنواره قدردانی از خیّران مدرسه‌ساز استان همدان روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

نظر شما