شناسهٔ خبر: 66635596 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رای دادگاه "خصدرا" در مورد پرداخت سود سهام سه ساله و خسارات

شرکت صنعتی دریایی ایران از رای دادگاه مبنی بر صدور حکم بی حقی و مطالبه سود سهام سه ساله و خسارت تاخیر تادیه و دادرسی از سوی سرمایه گذاری توسعه ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنعتی دریایی ایران از رای دادگاه مبنی بر صدور حکم بی حقی این شرکت و مطالبه سود سهام سال های 83، 84 و 85 و خسارت تاخیر تادیه از سال 86 تا اجرای حکم و خسارات دادرسی از سوی سرمایه گذاری توسعه ملی خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، "خصدرا" اعلام کرد: طبق ادعای سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برابر صورت جلسات مجمع عمومی شرکت توسعه دریایی ایران در سال‌های ۸۳، ۸۴ و ۸۵ خواهان به عنوان سهامدار شرکت صدرا، مبالغی را به عنوان سود سهام طلبکار است که به رغم ارسال اظهارنامه از پرداخت آن خودداری می‌کند.

با توجه به مراتب فوق و مدارک و مستندات ابرازی نظر به اینکه برابر مفاد دادنامه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ صادره از شعبه ۵۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، خواهان سهام متعلق به خود در شرکت صدرا را به ثالث منتقل کرده و با عنایت به اینکه سود سهام تابعی از مالکیت مربوط به اصل سهام بوده و حسب عرف و عادت و مستفاد در مقررات ماده ۳۵۶ قانون مدنی از جمله توابع مبیع محسوب می‌شود که با انتقال سهام، حقوقی ناشی از آن نیز به تبع حق اصلی منتقل شده و برخلاف دفاعیات وکیل خواهان و برابر مفاد قرارداد فروش سهام، سود حاصله سال‌های ۸۳، ۸۴ و ۸۵ از سهام موضوع مبیع مستثنا نشده، حقی برای خواهان محرز و مسلم نیست.

بنابراین مستنداً به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی، حکم به بی‌حقی صادر و اعلام می‌شود. رای صادره حضوری بوده و ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما