شناسهٔ خبر: 66635287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بقاع متبرکه کردستان، میزبان برنامه‌های دهه کرامت است

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت:  امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کردستان میزبان برنامه های فرهنگی و مذهبی و جشن‌های دهه کرامت هستند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت که شروع آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایان بخش آن با ولادت امام رضا(ع) است ویژه برنامه‌های متنوعی برای تجلیل از این دهه برنامه ریزی شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه پنجم ذی‌القعده برابر با ۲۵ اردیبهشت "روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه" است، برنامه‌های شاد مذهبی برای تکریم امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، در این مکان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه روز دختر و ولادت حضرت فاطمه (س) و امام رضا(ع)، جشن روز ملی تکریم امامزادگان و میزبانی از کاروان پرچم مقدس رضوی از ویژه برنامه‌های این ایام است.

وی "تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنان"، "تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه"، "زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه" و آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکردها، خدمات، دستاوردها و ظرفیت‌های بقاع متبرکه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پربرکت کرامت اعلام کرد.

نظر شما