شناسهٔ خبر: 66634973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید استاندار خوزستان بر معرفی رشادت‌های شهدا با زبان هنر

استاندار خوزستان با اشاره به این که تولید محتوا با زبان هنرمی تواند رشادت‌های شهدا و حماسه دفاع مقدس را بهتر معرفی کند گفت: ضرورت دارد هنرمندان نخبه خوزستان با رصد و درک عمیق از زندگی شهدا به تولید آثار فاخردرقالب‌های هنری مختلف بپردازند.

صاحب‌خبر -

تاکید استاندار خوزستان بر معرفی  رشادت‌های شهدا با زبان هنر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی‌محراب در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس بیان کرد: محتوایی که شهدا با ایثارو مقاومت به ما عرضه کردند بسیار مهم است و رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان جنگ با داشتن سن کم باید در قالب آثار فاخر معرفی شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در زمینه تولید محتوا در مورد شهدا و جنگ کم کارشده است، افزود: وظیفه مدیران اجرایی این است که بستر لازم برای تولید آثارهنری و محتوای غنی با موضوع دفاع مقدس را فراهم کنند.

او گفت: اثری که قلب و دل‌ها را تسخیر کند و جوانان را با توجه به هیاهوی دشمن در فضای مجازی به خود جذب کند کارهنرمندان است.

حسینی محراب با اشاره به عظمت و بزرگی کاررزمندگان و فرمانده هان جنگ درطراحی عملیات‌های بزرگ گفت: فتح خرمشهر مسیر جنگ را تغییر داد و آمریکا وکشور‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس بعد از فتح خرمشهر تسلیم اراده ما شدند.
وی ادامه داد: رویداد بزرگ سوم خرداد سبب شدکه استکبارجهانی درمقابل جمهوری اسلامی و به دنبال آن عملیات‌های بزرگ ولفجر ۸، کربلای پنج پیروزی کامل را به دست بیاورد از این رو وظیفه ما است که بزرگان این عرصه و به ویژه شهدا و خانواده‌های آن‌ها را درسالروز سوم خرداد تکریم کنیم.

استاندار خوزستان با بیان این که آرامش و امنیت امروز ما مرهون مقاومت رزمندگان در حماسه دفاع مقدس در سوم خرداد خرمشهر و مقاومت دزفول و دیگر شهر‌های خوزستان است افزود: این بزرگمردان در مقابل اشغال ایستادند و انقلاب را صاحب عزت کردند.

وی با اشاره به عملیات صادق و نمایش توانمندی ایران بیان کرد: دشمن با تمام تجهیزات و ارتش مسلح و انبار‌های استراتژیک سلاح در مقابل جمهوری اسلامی احساس شکست می‌کند واین افتخاری است که قدرت اسلام و شیعه را دردنیا به نمایش می‌گذارد.

حسینی محراب با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت فتح خرمشهر بیان کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه هنری و فرهنگی در سطح استان در راستای زنده نگه داشتن موضوعات دفاع مقدس برنامه ریزی شده است که ازهمه دعوت می‌کنیم در پاسداشت یاد شهدا و رزمندگان در این برنامه‌ها شرکت کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: اقدامات خوبی در سال گذشته درحوزه دفاع مقدس اتفاق افتاد.

سردارعبدالرضا مراد حاجتی ادامه داد: دفاع مقدس در خوزستان اگردر جایگاه خود قرار بگیرد ما می‌توانیم تولیدات بسیار خوبی برای کشورداشته باشیم و این کار بزرگی است که با لطف و عنایت مسوولین استان به ثمر می‌رسد.

او گفت: جای جای خوزستان متعلق به شهدا است وهیچ فرقی بین شهدا این خطه ودیگراستان‌ها نیست، اما ما به عنوان پایگاه دفاع مقدس باید خوزستان را بهتر معرفی کنیم ازاین رو مسئولیت داریم که درادارات و دستگاه‌های اجرایی نسبت به حفظ و پاسداشت موضوعات دفاع مقدس و همچنین خانواده شهدا تکریم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس از استان خوزستان برای فروش در نمایشگاه قرار داده شده وهمچنین در حوزه اسناد و مدارک تدوین مقالات شهدا و اشخاص در ۳۰ عنوان در قالب ۶۱ هزارکلمه اجرا شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس با اشاره به طراحی برنامه‌های محوری و شاخص سوم و چهارم خرداد برای تمام دستگاه‌های اجرایی در سال جاری گفت: در روز سوم خرداد رژه موتوری همزمان با پخش بانگ مقاومت و پیروزی با همکاری اداره ورزش و جوانان خوزستان از میدان فرودگاه حرکت را آغازو در سطح شهرادامه داردکه در پایان نیز به فلکه پادادشهر ختم می‌شود.

وی افزود: ثبت ۱۵ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و ۶ استان دیگر از دیگر برنامه‌ها در این ایام است که کار بسیار ارزشمندی است که باید انجام شود.

سردار مراد حاجتی ادامه داد: برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از مدال آوران خوزستانی در رویداد‌های بین المللی و کادر درمان و پزشکی، برگزاری رویداد هنری و ادبی جایزه بهروز در حوزه هنری در سوم خرداد، گردهمایی و تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان و رزمندگان عملیات بیت المقدس با همکاری یگان‌های نظامی و نظامی استان، برگزاری همایش چهارم خرداد در حسینه ثاراالله دزفول، دیدار با خانواده‌های شهدا و دانش آموزان عملیات بیت المقدس درشهر‌های خوزستان و پخش برنامه‌های رادیویی از جمله برنامه‌هایی است که در دستگاه‌های اجرایی در این ایام برنامه ریزی شده است.

نظر شما