شناسهٔ خبر: 66634937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کشف ۲ میلیاردی کالا‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در خراسان شمالی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی‌های کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور خبر داد. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی‌های کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید علی وکیلی با بیان اینکه این اقلام شامل لوازم آرایشی همچون کرم‌های پوستی، عطر و ادکلن، مکمل‌های تقویتی و ... هستند که با همراهی پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است، عنوان کرد: مبارزه قاچاق کالا‌های سلامت محور مانند داروها، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، مکمل‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم از اهمیت مضاعفی برخوردار است چرا که اساسا مبداء تولید این فرآورده‌های قاچاق مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر روند تولید و ترکیبات استفاده شده در این محصولات وجود نخواهد داشت.

وی همچنین اظهارکرد: از شهر شیروان نیز طی هفته جاری ۱۵۰ میلیون ریال کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شده است.

دکتر وکیلی با تاکید بر اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: شهروندان هنگام استفاده از این کالا‌ها به برچسب اصالت کالا‌های وارداتی و همچنین سیب سلامت و پروانه بهداشتی ساخت کالا‌های تولید داخل دقت کافی داشته باشند تا دچار آسیب‌های متعدد استفاده از کالا‌های قاچاق نشوند.

انتهای پیام

نظر شما