شناسهٔ خبر: 66634897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سن‌پائولی یادآور دوران خاص منصوریان در آلمان

تیمی که برای همیشه چهره منصوریان را عوض کرد!

اینکه علیرضا منصوریان را با موهای تراشیده می‌بینیم، ریشه در خاطره‌ای شیرین چون صعود سن پائولی به بوندسلیگا آلمان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با رسیدن به هفته پایانی بوندسلیگای ۲ آلمان مشخص شد که سن پائولی همراه با هولشتاین کیل قرار است از فصل بعد در سطح اول فوتبال آلمان بازی بکند و این صعود برای علاقه‌مندان ایرانی بوندسلیگا آلمان یک اتفاق خاص محسوب می‌شود. هواداران ۲۰ سال به بالای فوتبال ایران روزهایی را به خاطر دارند که علیرضا منصوریان بازیکن سابق استقلال تهران با پوشیدن پیراهن سن پائولی در بوندسلیگا آلمان تبدیل به یک چهره پرطرفدار شده بود.
 

منصوریان که از شرق آسیا تا قلب اروپا تجربه بازیگری دارد، زمانی کار خود در آلمان را با این تیم آغاز کرد که سن پائولی در بوندسلیگای دو فعالیت می‌کرد و منصوریان به این تیم کمک کرد تا به سطح اول برسد. او ۱۵ بازی در این تیم انجام داد که ۱۱ بازی در بوندسلیگا ۲ و ۴ بازی در بوندسلیگا ۱ انجام شد اما منصوریان از آن زمان یک یادگاری همیشگی دارد. 

زمانی که سن پائولی در هفته‌های پایانی خودش را در نزدیکی صعود می‌دید، علیرضا منصوریان بازیکن ایرانی این تیم با یکی دیگر از بازیکنان قول و قرار را بر این گذاشتند که در صورت صعود تیم به بوندسلیگا، موهای خود را بتراشند و این اتفاق باعث شد تا علیرضا منصوریان موهای خودش را از ته بتراشد و شاخصه خاصی که این روزها در چهره او می‌بینیم، در اصل مربوط به قصه‌ای بسیار خوش برای منصوریان است.

2021336

پس از آن هم ارتباط منصوریان با سن پائولی ادامه‌دار بود و حتی در سال 1397 شایعاتی مبنی بر حضور او در آکادمی سن پائولی منتشر شد که توسط سرمربی سابق استقلال و نفت تهران تکذیب شد.

این تیم ساکن در هامبورگ که در سال 1910 تاسیس شده، آخرین بار در فصل 2010/11 در بوندسلیگا حضور داشت و در سیزده فصل با حضور 8 سرمربی متفاوت برای صعود به سطح اول رقابت این کشور تلاش می‌کرد و پیش از آن هم، بعد از اینکه با دیتمار دموت در فصل 2001/02 سقوط کرد، تا دسته سوم لیگ این کشور پایین رفت. شاگردان فابیان فورزیلر مربی سابق تیم زیر 20 سال آلمان و همچنین بازیکن جوانان بایرن مونیخ در سال‌های 2009 تا 2011، در شرایطی به توانست 66 امتیازی شود که در ابتدای فصل با توجه به میزان هزینه‌کرد آنها پشت سر دایناسورها قرار می‌گرفتند احتمال صعودشان بسیار کمتر از هامبورگ بود اما در ادامه تراژدی‌های 5 فصل اخیر، هامبورگ در هفته‌های پایانی، از صدر دورتر شد و اکنون در شرایطی است که این فصل به پلی آف صعود هم نخواهد رسید.

2021337

اصلی‌ترین چهره تیم سن پائولی، باز هم یک بازیکن آسیایی است و جکسون اروین بازیکن تیم ملی استرالیا که در جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا بسیار اثرگذار نشان داده بود، کاپیتان اول این تیم است و توانمندی فنی او در کنار قدرت تمام کنندگی سیمون زولر 32 ساله و همچنین باتجربه بالای داوید نمت و کارول متس در خط دفاع، تکه‌های اصلی پازل صعود سن پائولی به بوندسلیگاست.

آنها با یک سرمربی 31 ساله در مسیر صعود هستند و این مرد جوان در زمانی که سن پائولی از بوندسلیگا سقوط کرد، تنها 18 سال سن داشت اما دوباره این تیم را به قدرت اول شهر تبدیل کرده تا برای فصل بعد، برای نتیجه‌گیری در سطح اول فوتبال دنیا رویاپردازی کنند.

نظر شما