شناسهٔ خبر: 66634659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازپس گیری استان خوزستان با تغییر فاز جنگ از حالت تدافعی به تهاجمی

پیشکسوت نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش توانست با تغییر فاز جنگ از تدافعی به تهاجمی در عملیات‌هایی چهارگانه استان خوزستان را به آغوش میهن بازگرداند.

صاحب‌خبر -

*** بازپسگیری استان خوزستان با تغییر فاز جنگ از حالت تدافعی به تهاجمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرلشکر حسنی‌سعدی با حضور در بیست و ششمین دوره‌ی هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با اشاره به مقاومت دلیرانه‌ نیروی زمینی ارتش در متوقف کردن نیروهای متجاوز بعثی گفت: علیرغم آشفتگی‌های ناشی از تغییر نظم سیاسی کشور و تسری آن به حوزه‌ نظامی، غیربومی بودن بدنه‌ نیروی انسانی لشکرها و تیپ‌های مستقر در منطقه‌ جنوب غرب کشور، توطئه و کارشکنی‌های سیاسی علیه ارتش و عدم توازن میان تعداد نفرات لشکرهای متجاوز عراقی با نیروهای ایرانی، نیروی زمینی ارتش توانست با مجاهدت و رشادت های خود، نیروهای دشمن را به مدت 21 روز در پشت رودخانه‌ کرخه معطل کند.

پیشکسوت نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی زمینی ارتش توانست با پایبندی به حفظ تمامیت ارضی کشور و کوشش شبانه‌روزی در راستای غلبه بر دسیسه‌گران داخلی و دشمن خارجی، به تغییر فاز جنگ از تدافعی به تهاجمی پرداخته و با فراهم آوردن الزامات و سازوبرگ‌های مورد نیاز، در عملیات‌های چهارگانه، به بازگرداندن استان خوزستان به آغوش کشور مبادرت ورزد.

امیر سرلشکر حسنی‌سعدی تأکید کرد: کم کردن تاکتیکی فاصله‌ نیروهای خودی با خطوط دشمن، ابتکار در نحوه‌ به کارگیری خطوط ارتباطات بی‌سیم و مخابراتی و تعمیم آموزش‌های یگانی به آشنایی با سلاح‌های دشمن، از جمله مواردی بودند که سبب شدند تا نیروی زمینی ارتش، قادر باشد تا در عملیات «فتح المبین» با همراهی دیگر نیروهای بسیج مردمی، به نابودی دو لشکر زرهی و مکانیزه‌ عراق دست بزند.

پیشکسوت نیروی زمینی ارتش افزود: ایثار، فداکاری و بی‌تابی نیروهای ارتش در حمله به نیروهای بعثی و اشتیاق برای کسب پیروزی هر چه سریع‌تر، با استعانت از الطاف الهی و ترویج اخوت و برادری میان نیروهای مسلح، از جمله مواردی بودند که در کنار مسائلی نظیر بهره‌گیری از نیروهای داخلی معتقد و مؤمن، به پیروزی در عملیات‌ها علیه دشمن و بازپس‌گیری بخش بزرگی از مناطق اشغال‌شده‌ کشور تنها در طی پنج روز، کمک کردند.

امیر سرلشکر حسنی‌سعدی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای هشت جلدی از کتاب‌های مرتبط با نیروی زمینی ارتش در دست تهیه و چاپ است که تا کنونی هفت جلد به چاپ رسیده‌اند و جلد هشتم نیز به زودی به چاپ خواهد رسید. وقایع عملیات‌های چهارگانه را می‌توان در جلد مرتبط با رخدادهای سال دوم جنگ تحمیلی یافت.

نظر شما