شناسهٔ خبر: 66634183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تجلیل از مدال آوران ورزش خراسان رضوی در عرصه بین المللی با حضور وزیر ورزش/ استقبال از دوندگان جاده ولایت در روز میلاد امام رضا (ع) 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از دستاوردهای بزرگ ورزشی و برنامه‌های مهم پیش رو استان به ویژه در دهه کرامت پرده برداشت. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از دستاوردهای بزرگ ورزشی و برنامه‌های مهم پیش رو استان به ویژه در دهه کرامت پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

علیرضا تاج فیروز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا از پیشرفت‌های اخیر و برنامه‌های آتی در حوزه ورزش و جوانان سخن گفت و اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، این استان شاهد تحولات بزرگی بوده است که نشان از تعهد و تلاش مستمر برای رشد و شکوفایی جوانان و ورزشکاران دارد.

وی افزود: اجلاس معاونان جوانان کل کشور، که به میزبانی مشهد و طی سه روز برگزار شد، نقطه عطفی در توجه به جوانان و ارتقاء سطح فعالیت‌های ورزشی بود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این بخش همواره مورد غفلت واقع شده است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های جدید وزارت ورزش و جوانان و حضور فعالانه شخصیت‌هایی چون آقای کلهر، شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

اجلاس روسای هیات‌های ورزشی به میزبانی مشهد

تاج فیروز بیان کرد: برای نخستین بار، اجلاس روسای هیات‌های ورزشی با حضور گسترده مسئولان و نواب رئیس بانوان برگزار شد. در این اجلاس، معاون ورزشی اداره کل به تبیین سیاست‌های کلی اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری پرداخت و تأکید کرد که این سیاست‌ها ملاک ارزیابی عملکرد هیئات‌های ورزشی خواهد بود و بر اساس آن بودجه‌بندی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی در مورد برنامه های دهه کرامت تصریح کرد: در دهه کرامت، چندین برنامه مهم ورزشی با اهمیت ملی و فراملی در رشته‌های کاراته و وزنه‌برداری تدارک دیده شده است. تیم وزنه‌برداری استان با کسب مقام اول کشوری، افتخاری دیگر را برای خراسان رضوی به ارمغان آورده است. 

تاج فیروز خاطر نشان کرد: همچنین، مسابقات ووشو گرامیداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در حال برگزاری است و انتظار می‌رود که این مسابقات با شکوهی خاص به پایان برسد.

کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در اسفندماه

وی از برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در اسفندماه خبر داد و افزود که کمیته ورزش این کنگره بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود و دبیری آن توسط سپاه امام رضا(ع) انجام خواهد شد.

تجلیل از مدال آوران استان با حضور وزیر ورزش

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اعلام کرد:  تجلیل از ۱۵۰ ورزشکار، مربی و کادر فنی مدال‌آور بین‌المللی در سال ۱۴۰۲، در تالار ولایت حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد. این مراسم، که در تاریخ پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه تدارک دیده شده، نشان‌دهنده ارزش و اهمیتی است که به دستاوردهای ورزشکاران خراسان رضوی داده می‌شود.

تاج فیروز افزود: با همکاری هیات همگانی، سپاه امام رضا(ع)، دانشگاه فردوسی مشهد، آموزش و پرورش و شهرداری، همایش پیاده‌روی خانوادگی نیز در دستور کار قرار دارد که قرار است روز جمعه از میدان شریعتی تا کوهسنگی برگزار شود. این همایش، فرصتی برای ترویج سبک زندگی سالم و ایجاد نشاط و شادابی در بین خانواده‌ها خواهد بود.

وی از برنامه‌های متنوع دیگری خبر داد که در دهه کرامت برای جوانان در نظر گرفته شده است، از جمله برنامه‌هایی در زمینه ازدواج، مشاوره و جوانی جمعیت که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها نشان‌دهنده توجه ویژه به نیازها و آرزوهای جوانان استان است و امیدواریم که با اجرای آن‌ها، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر جوانان در عرصه‌های مختلف باشیم.

سیزدهمین دوره جاده ولایت

علاوه بر این، سیزدهمین دوره جاده ولایت، که مسیر حرکت امام رضا(ع) از شلمچه تا مشهد الرضا را پیموده است، به عنوان یکی از برنامه‌های مهم ورزشی و فرهنگی استان مطرح شده است. این رویداد، که با همکاری تربیت بدنی استان قدس رضوی برگزار می‌شود، در روز میلاد امام رضا(ع) به اوج خود خواهد رسید و میزبان جمع کثیری از ورزشکاران و علاقه‌مندان خواهد بود. استقبال از شرکت‌کنندگان در این برنامه نشان‌دهنده ارادت و احترام عمیق مردم خراسان رضوی به سیره و منش امام رضا(ع) است و فرصتی برای تجدید میثاق با ارزش‌های ایشان فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

خبرنگار: حمیدرضا مروی پور

نظر شما