شناسهٔ خبر: 66633590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاری نشست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ؛

اسبقیان: همایش بزرگ ورزش پاک برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
اسبقیان: همایش بزرگ ورزش پاک برگزار می‌شود
خبرگزاری آریا - نشست ماهانه شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، با حضور سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و رئیس شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا،‌ در این جلسه فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل شورای مرکزی مبارزه با دوپینگ گزارش‌هایی در خصوص آخرین وضعیت سلامتی ورزشکاران و مسائل مربوط به دوپینگ ورزشکاران ارائه داد. همچنین غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره فعالیت‌های انجام شده برای المپیک پاریس و برنامه‌های آتی توضیحاتی ارائه دادند.
سید محمدشروین اسبقیان در این جلسه اظهار کرد: جلسات ما هر ماه پیگیری خواهد شد. آن چیزی که مسلم است، این است که ورزش پاک، شعار وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی است و ما باید روی این شعار به صورت عملیاتی کار کنیم. کشور ما اسلامی است و آمار دوپینگ‌های ما باید حداقل باشد و باید پیشگیری‌های لازم را صورت دهیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری یک همایش درخصوص مبارزه با دوپینگ با حضور روسا و سرمربی‌های فدراسیون‌های ورزشی گفت: یک همایش ورزش پاک بدون دوپینگ باید با حضور روسا، ورزشکاران سرمربی‌های فدراسیون‌های ورزشی برگزار کنیم و در این راستا کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک در کنار و باهم هم‌افزایی داشته باشند. این می‌تواند برای این دوره بسیار مناسب باشد. این را اگر در دستور کار قرار دهیم خیلی عالی خواهد شد. بعد در استان‌های مختلف بتوانیم آموزش‌های لازم در این در حوزه صورت دهیم.
اسبقیان در خصوص الزام حضور پزشک در تیم‌های ورزشی گفت:‌ باید برنامه‌های آموزشی‌ای در این خصوص صورت بگیرد و این مساله را باید در نظر گرفت که در رقابت‌های مختلف حضور یک پزشک در مسابقات الزامی است. پزشک به تیم آرامش می‌دهد و این اهمیت مساله پزشکی را نشان می‌دهد. همچنین برای فدراسیون‌های ورزشی با نظر فدراسیون پزشکی ورزشی، شرایط و چارچوب کمیته پزشکی فدراسیون‌ها مشخص شود.
او در پایان در خصوص لزوم انجام معاینات روی ورزشکاران و پیگیری وضعیت سلامتی‌شان خاطرنشان کرد: معاینات دوره‌ای منظم برای قهرمانان در نظر گرفته شود. این قهرمانان سرمایه‌های ورزش کشور هستند و اگر‌ این معاینات صورت بگیرد، نظارت خوبی روی ورزشکاران قهرمانان رقم خواهد خورد.
در این جلسه مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و رضا زندی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

نظر شما