شناسهٔ خبر: 66633409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هر شهروند همدانی پارسال به طور میانگین ۱۸۰ هزار ریال صدقه پرداخت کرد

همدان-ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان از رشد ۲۹ درصدی پرداخت صدقه در استان خبر داد و گفت: به صورت میانگین هر یک از هم استانی ها در سال قبل ۱۸۰ هزار ریال صدقه پرداخت کردند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا مجیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم نیکوکار استان در سال گذشته ۳۱۵ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند که نشانگر رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن بود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه نموده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم استانی‌ها تسهیل کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی،یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با واردکردن کد دستوری #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت ۶۶۶۴-۹۹۶۹-۹۹۱۸-۶۰۳۷ نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

هر شهروند همدانی پارسال به طور میانگین ۱۸۰ هزار ریال صدقه پرداخت کرد

مجیدی تعداد اشتراک QR کد حقیقی و حقوقی را ۶۰ هزار عدد اعلام کرد و ادامه داد: در روش های جدید با نصب QR کدها صدقات قابل پرداخت است که برای مشترکین در سطح استان در حال نصب بوده و مردم نیکوکار می توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن ۳۱۴۴۹۲۱۸ ۰۸۱ یا مراجعه به دفاتر امداد در شهرستان‌ها نسبت به این موضوع اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صددرصد صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب کمک‌های موردی حمایتی ۳۰ درصد، مسکن ۴۴ درصد، درمانی ۱۳ درصد و ۱۳ درصد نیز در بخش فرهنگی و اشتغال هزینه شده است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما