شناسهٔ خبر: 66633162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌جام مطرح کرد

لزوم تزریق اعتبار برای مدیریت روانآب‌های تربت‌جام و برطرف شدن مشکلات بی‌آبی

جواد افتخاری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌جام بر لزوم تزریق اعتبار برای مرمت سازه‌های آبخیزداری و مدیریت روانآب‌های شهرستان در راستای برطرف شدن مشکلات بی‌آبی و کم‌آبی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا توسلی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر که بیشتر به صورت رگباری بود در سازه‌های خاکی احداثی در بالادست برخی روستاها و قنوات با مهار سیلاب تأثیر مثبتی در نگهداشت و مشروب نمودن آنها داشت.

وی بیان کرد: پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در مجموع ۱۱۰ هزار متر مکعب ذخیره آب و خروجی ۳۰۰ هزار متر مکعب در بیش از پنج سازه خاکی در روستاهای موسی‌آباد، چاه مزار علیا، درس آخوند، جبار بیک و جهان‌آباد صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌جام افزود: در صورت تزریق اعتبار برای مرمت و بهسازی این سازه‌ها و اکثر سازه‌های دیگر و مدیریت روان آب، مشکلات بی‌آبی و کم‌آبی شهرستان برطرف می‌شود.

وی افزود: حدود ۴۰۰۰ نفر بهره‌بردار در ۵ رشته قنات و بیش از ۵۰ حلقه چاه عمیق از سفره‌های این سازه‌ها بهره‌برداری نموده و در حدود ۲۰۰۰ هکتار اراضی این منطقه کشاورزی می‌کنند.

توسلی افزود: با مشارکت و معرفی خیرین آبخیزدار، امکان بهره‌برداری بهتر و احیا و بازسازی بندهای آسیب ‌دیده و رفع مشکلات به سرعت فراهم می‌شود.

وی در ادامه از آب‌گیری بندهای خاکی شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان از نزدیک شدن و اتراق در محدوده حریم انواع سازه‌های آبخیزداری از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و... خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌جام همچنین هشدار داد خانواده‌ها تحت هیچ شرایطی به فرزندان خود اجازه تردد در مکان‌های یاد شده را ندهند و برای تفریح از مکان‌های مطمئن استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه سازه‌های آبخیزداری به هیچ وجه شرایطی استاندارد، برای شنا کردن ندارند، اظهار کرد: خطر غرق شدن در بندهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده شهرستان جدی است.

انتهای پیام

نظر شما