شناسهٔ خبر: 66632346 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در سال ۱۴۰۲؛

۳۵۰ عنوان کتاب در ایلام چاپ و منتشر شد/ انتشارات «زاگرو» در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

ایلام - معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از چاپ و انتشار ۳۵۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، منصور محبی بیان کرد: کتاب‌های منتشر شده در استان ایلام در حوزه‌های مختلف ادبی، ادبیات داستانی، کودک، ترجمه، دفاع مقدس، گردشگری و مذهبی بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۰ عنوان کتاب در حوزه ترجمه، ۳۴ عنوان در حوزه کودک و ۳۶ عنوان در حوزه دفاع مقدس منتشر شده، گفت: در حال حاضر ۴۵ ناشر در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۵ ناشر حقوقی بوده و صدور مجوز برای ۴ ناشر دیگر نیز در دست اقدام است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران یادآور شد: در این نمایشگاه، انتشارات زاگرو از ایلام با مدیریت حبیب‌الله محمودیان در بخش مجازی نمایشگاه شرکت دارد.

وی ادامه داد: انتشارات زاگرو در این نمایشگاه ۲۷۹ عنوان کتاب را در این بخش در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های استان ایلام در حوزه چاپ و نشر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نویسنده فعال در استان در زمینه تولید محتوای کتاب‌ها فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و ناشران یکی از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای توسعه و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: همزمان با ایام دهه کرامت نیز ۲ هزار جلد کتاب با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق محروم این استان توزیع می‌شود.

نظر شما