شناسهٔ خبر: 66631471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

بوتیک‌هتل صارم‌الدوله با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد/ تأکید استاندار بر همکاری همه دستگاه‌ها در تسریع احیای بافت تاریخی

احمد طالبی

استاندار کرمانشاه به همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر احیای بافت تاریخی استان دستور داد که با همکاری بین همه دستگاه‌ها، جریان احیای بناهای تاریخی استان را تسریع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، بوتیک هتل صارم‌الدوله، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه، شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، داریوش فرمانی، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه، افتتاح شد. 

در این مراسم استاندار کرمانشاه به همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر احیای بافت تاریخی استان دستور داد که با همکاری بین همه دستگاه‌ها، جریان احیای بناهای تاریخی استان را تسریع کنند. 

شهاب طلایی در این مراسم با اشاره به آمادگی صندوق برای احیای بناهای تاریخی استان کرمانشاه تاکید کرد: صندوق توسعه و احیا به موجب قانون این توانایی را دارد که نه تنها بناهای متعلق به میراث فرهنگی، بلکه بناهای در اختیار سایر نهاد نظیر آموزش و پرورش و حتی بناهای خصوصی را با تعامل و همکاری میان‌بخشی، احیا کند. 

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا به احیای خانه زرشکیان یا بوتیک هتل صارم الدوله اشاره کرد و ادامه داد: با احیا این بنا، تعداد ۲۷ تخت و ۱۲ اتاق به ظرفیت گردشگری کرمانشاه اضافه شده است و به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتعال‌زایی در پی داشته است. 

او تصریح کرد: احیای تک‌بناها در بافت تاریخی شهرها، منجر به راه افتادن جریان احیا را در این بافت‌ها می‌شود و مردم و سرمایه‌گذاران را به حضور بیشتر در این مناطق شهری، ترغیب می‌کند. 

در حاشیه مراسم افتتاحیه، استاندار کرمانشاه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، طی جلسه‌ای با روسای ادارات آب، گاز، برق و سایر مسئولان شهری و استانی استان کرمانشاه، مشکلات بافت تاریخی کرمانشاه را بررسی کردند. 

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه و همچنین جلسه مدیران استانی، استاندار با اعضای حاظر در جلسه، از بافت تاریخی شهر کرمانشاه بازدید میدانی کرده و دستورات لازم برای احیای بافت این شهر را به مدیران استانی ابلاغ کرد. 

مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در خانه زرشکیان واقع در کرمانشاه، فیض آباد، خیابان مدرس، گذرگاه جلوخان، کوچه بیگلربیگی و با حضور جمعی از اهالی رسانه و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و همچنین مدیران محلی و شهرستانی و استانی برگزار شد. در این مراسم همچنین از مرمت‌گران و استادکاران مشارکت در احیای این بنای تاریخی قدردانی شد. 

بنای بوتیک‌هتل صارم‌الدوله از بناهای تاریخی فاخر استان کرمانشاه است که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد. این بنا با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و در قالب بوتیک هتل به زیرساخت‌های گردشگری استان کرمانشاه اضافه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما