شناسهٔ خبر: 66631046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شیرین زبانی سفیر آمریکا برای جنایات اسرائیل در رفح

سفیر آمریکا در اسرائیل باردیگر بر حمایت از تل آویو تاکید و ادعا کرده است که اسرائیل از خط قرمز عبور نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سفیر آمریکا در اسرائیل باردیگر در تلاش برای حمایت از تل آویو ادعا کرده است که هیچ وقفه‌ای در کمک‌های آمریکا به اسرائیل ایجاد نمی‌شود.

سفیر آمریکا در اسرائیل همچنین در ادامه ادعاهای خود گفته است: اسرائیل در رفح از خط قرمز عبور نکرد و این اشتباه است که باور کنیم چیزی در روابط واشنگتن و تل آویو تغییر اساسی کرده است.

حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه تا بدانجاست که به تازگی «لیندسی گراهام»، سناتور آمریکایی به رژیم اشغالگر صهیونیستی پیشنهاد داده همانند بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا، غزه را با بمب اتم مورد هدف قرار دهد.

این اولین بار نیست که برخی سیاستمداران آمریکایی پیشنهاد بمباران اتمی غزه را مطرح می‌کنند.

حدود دو ماه پیش نیز «تیم والبرگ»، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا پیشنهاد کرده بود که یک بمب هسته‌ای مانند ناگاساکی و هیروشیما روی غزه انداخته شود تا «به سرعت کار تمام شود.» پیشنهادی که با جار و جنجال و حتی انتقادات بسیاری از این سناتور تندرو در آمریکا روبرو شد.

هفته گذشته نیز لیندسی گراهام که اکنون خواستار بمباران اتمی غزه شده است، با نادیده گرفتن کشتار مردم غزه به دست اشغالگران به شدت از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و مدعی شد: محدودیت برای ارسال سلاح برای اسرائیل ایران را قوی‌تر می‌کند. اعمال محدودیت ارسال سلاح برای اسرائیل هزینه ورود به رفح را بالا می‌برد.

وی ادعا کرد: خواسته ما نابودی حماس و آینده بهتر برای فلسطینیان است. روز هفتم اکتبر شبیه حمله به پرل هارپر در جنگ جهانی دوم و یازده سپتامبر است.

این سناتور جمهوری خواه مدعی شد: توقف ارسال سلاح برای اسرائیل بازگشت اسیران اسرائیلی را سخت‌تر خواهد کرد. اسرائیل همه توان خود را برای کاهش قربانیان غیرنظامی به کار بسته است. اسرائیل برای بقا می جنگد و حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

چند ماه پیش نیز، «آمیخای الیاهو»، یکی از وزاری کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «استفاده از بمب اتمی در نوار غزه را یکی از گزینه‌های روی میز اسرائیل» اعلام کرد!

الیاهو در پاسخ به این پرسش که آیا رژیم صهیونیستی باید در غزه از بمب اتمی استفاده کند، گفت که «این یکی از گزینه‌هاست.»

به ادعای تایمز آو اسرائیل، الیاهو که عضو حزب راستگرای افراطی «ایتامار بن گویر» است، در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و تصمیم‌گیری‌های جنگی، عضویت و دخالت ندارد. علاوه بر این، الیاهو در کابینه جنگ رژیم اشغالگر قدس که فرماندهی حمله به مقاومت اسلامی فلسطین را برعهده دارد نیز هیچ نفوذی ندارد.

وی در ادامه این گفت‌وگو، با اجازه ورود هرگونه کمک بشردوستانه به نوار غزه نیز مخالفت و از تداوم شهرک‌سازی در این باریکه دفاع کرد! وزیر رژیم اشغالگر قدس، در پاسخ به این پرسش که سرنوشت مردم فلسطین چه خواهد شد، گفت: آنها می‌توانند به ایرلند یا صحراها بروند؛ هیولاهای غزه باید خودشان راه‌حلی پیدا کنند! شمال نوار غزه نباید وجود داشته باشد و هر کسی که پرچم فلسطین یا حماس را به اهتزار درآورد، «باید از روی زمین محو شود!»

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه بیان کرد که بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۵ هزار ۳۴ نفر شهید و ۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.

نظر شما