شناسهٔ خبر: 66630733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقدعلی : برگزاری انتخابات الکترونیک تجربه موفق دولت سیزدهم است

تهران _ایرنا_عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی یک تجربه موفق در این حوزه بود که یکی از نتایج مثبت آن را می‌توان تسریع در اعلام نتایج انتخابات دانست. 

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در ۸ حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی یک تجربه موفق در این حوزه به شمار می‌رود.

فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: با توجه به تجربه موفقی که در برگزاری انتخابات الکترونیک در این دوره داشتیم این تجربه موفق می‌تواند زمینه ساز برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در دوره‌های بعدی باشد.

وی افزود: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک ثمرات مثبت زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها اعلام نتایج سریع انتخابات بود.

نقدعلی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی شبه‌ها در خصوص تقلب در شمارش آرای مردم را از بین می‌برد و باعث ارتقاء سلامت انتخابات می‌شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی عامل سرعت در اعلام نتایج و ارتقا سلامت انتخابات خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

نظر شما